חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ספק או תשתית? כל המידע שצריך להכיר לפני שבוחרים ספק אינטרנט

בחירת ספק אינטרנט הוא תהליך שכולנו נדרשים לעשות מדי פעם. בין אם זה לראשונה, כשעוברים ספק או אולי כשעוברים דירה. לא מדובר במשימה מסובכת מדי, אבל חשוב להכיר את הנושא טוב מספיק במידה ורוצים לקבל החלטות טובות באמת. מה ההבדל בין ספק אינטרנט לבין ספק תשתית? ואילו עוד נקודות חשוב לדעת?

בין ספק לבין תשתית

שני מושגים בולטים במיוחד, כאשר מתחילים את הבחירה בספק. "ספק אינטרנט" שמכונה גם ISP או Internet Service Provider ו"ספק תשתית". בכדי להתחבר לרשת האינטרנט, אתם זקוקים לשני סוגי הספקים. ספק התשתית הוא זה שאליו תתחברו ישירות. ספק זה, יחבר אתכם הלאה, אל "ספק האינטרנט". לשם ההמחשה, אצל ספק אינטרנט  Itcתוכלו לקבל את שני סוגי השירותים גם יחד. האם הנושא קצת מבלבל? ככה זה, לפחות בארץ ולפחות כיום. הדבר אמור להשתנות בעתיד וחשוב לציין שהוא לא מקובל ברחבי העולם.

מהירות העלאה ומהירות הורדה

למי שעדיין לא מכיר, גם המהירות מחולקת לשני מושגים שונים בתכלית, אך משלימים זה את זה. "מהירות הורדה" הוא מונח אשר מתייחס למהירות התקשורת, בהעברת תכנים מרשת האינטרנט אליכם. למשל, תכני עמוד אינטרנט שאליו אתם גולשים. המונח השני, הוא "מהירות העלאה" והוא מתייחס למהירות התקשורת של העברת המידע מהמחשב שלכם ליעד כלשהו, ברשת האינטרנט. למשל, העברת המידע ממצלמת הרשת שלכם אל שרת של שירות שיחות ועידה. או כאשר אתם כותבים משהו ברשת חברתית, העברת המידע הזה לשרתי אותה הרשת. כמובן, גלישה שוטפת ברשת האינטרנט, נעזרת באופן שגרתי בשני כיווני התקשורת. כמו כן, שיבוש באחד מהם, עשוי להפריע לגלישה באופן כללי. עם זאת, מהירות ההורדה היא בדרך כלל היותר קריטית.

ספק או תשתית? כל המידע שצריך להכיר לפני שבוחרים ספק אינטרנט

סינון תכנים

לפי החוק, ספקי האינטרנט חייבים להציע ואכן מציעים, "סינון תכנים" בחינם. סינון זה, הוא לרוב ברמה בסיסית למדי. מעבר לו, יש שמציעים (ספק  itcלמשל) שירותים מתקדמים יותר למטרה זו. מדובר על סינון תכנים שמוגדרים על ידיכם כלא הולמים או פוגעניים. בחברה הדתית ישנו המושג "אינטרנט כשר" שמתייחס לכך. תכנים כאלה, הם לעתים אמצעי של עבריינים להחדיר נוזקות למחשבים או של האקרים לפרוץ למחשבים שלכם. לכן, שירות כזה עשוי מאוד להועיל. השירות מאפשר לכם לשלוט על התכנים, בכך שאתם מגדירים במה אתם מעוניינים ובמה לא. ברמה המעשית טכנית, עשויים להשיג זאת באמצעות גישה של "רשימות לבנות" וגישה משלימה של "רשימות שחורות". כלומר, להגדיר מראש לאילו אתרים או תכנים אינם רוצים להיחשף או לאילו בסדר מבחינתכם תמיד להיחשף. שיטה אחרת לממש זאת, היא באמצעות זיהוי מילות מפתח בתכני האתרים שאליהם גולשים. כמובן, כלי העזר עשויים להשתמש בכל השיטות במקביל, לשם איזון יתרונותיהן וחסרונותיהן השונים.

עוד נושאים טכניים

מסביב לנושא החיבור לאינטרנט, עשויים להיות עוד לא מעט מושגים ונושאים טכניים. אתם תצטרכו להכיר אותם או כדאי לכם להכיר אותם, בהתאם לדרישות מיוחדות, ככל שיש לכם. למשל הנושא של כתובת IP קבועה או "סטטית" (שגם אותו חברת  itcמציעה אגב). אם אתם מתעניינים במשחקי מחשב, כתובת כזו עשויה לסייע עבור משחקי רשת. עבור עסקים, היא שימושית למטרות כמו הוספת נתב לרשת, שליטה מרחוק על מצלמות אבטחה ושיתוף מדפסות רשת.

לסיכום

השקעה בבחירה טובה של ספק אינטרנט, היא השקעה לטווח הארוך. אך הכול מתחיל כאמור, מהיכרות עם התחום, על מושגיו השונים.

 

נגישות