NCL: אנחנו מציעים "הכל כלול" על המים

הישראלים הם לקוחות נלהבים, מפליגים בעיקר מרומא ובברצלונה, ה-WIFI הוא בראש מענייניהם, ואין סיכוי שנראה אוניות של NCL בחיפה ב-2018
סוויטת ה-HEAVEN, המחלקה הראשונה של אוניות הנורוויג'ן, שכמוה נבנית עתה על הבליס. (צילום: יח
מתחם הסוויטות ה-HEAVEN, המחלקה הראשונה של אוניות הנורוויג'ן, שכמוהו נבנה עתה על הבליס. (צילום: יח"צ)
Monitour ads

"ישראל היא שוק חשוב מאוד עבורנו. משנה לשנה אנו עדים לתיאבון גובר להפלגות נופש בקרב תיירים ישראלים, במיוחד בעונות החגים", כך אמר היום ניק ווילקינסון, (Nick Wilkinson) סגן נשיא חברת הקרוזים, נורוויג'ין קרוז ליין NCL ומנהל פעילות בישראל, המזרח התיכון, אנגליה, אירלנד ודרום אפריקה. הוא העריך כי יותר מ-85,000 ישראלים ייצאו להפלגות נופש וחופשות שייט בשנת 2017. ווילקינסון, שדיבר במפגש עיתונאים שהתקיים לכבוד השקת פעילות החברה לשנת 2018, הוסיף כי הוא צופה שבשנה הקרובה יצמח שוק הפלגות הנופש בישראל בכ-20% ומספר הנוסעים יעבור את ה-100,000.

הנורוויג'ן אפיק של NCL. תצא להפלגות במערב הים התיכון, מנמל ברצלונה. (צילום: יח"צ)
הנורוויג'ן אפיק של NCL. תצא להפלגות במערב הים התיכון, מנמל ברצלונה. (צילום: יח"צ)

לפי ווילקינסון, חברת הפלגות הנופש NCL הייתה הראשונה בעולם להציג את הקונספט המיוחד FEEL FREE המציע לכל נופש לתכנן לעצמו חופשה בהתאמה אישית. לדוגמא, כל אורח באוניות השייט המפוארות של NCL מחליט בעצמו מתי ואיפה לאכול, מבין מגוון מסעדות יוקרה, שחלקן אף פועלות 24 שעות ביממה.

היום הודיעה NCL על מבצע בלעדי לקהל הישראלי: חופשת שייט בחצי מחיר לכל אורח שני. ההטבה ניתנת לכל מפליג שני בהזמנת קבינה באונייה, במגוון רחב של הפלגות, כולל הפלגות לאלסקה, לים הבלטי, לאיים הקנריים, לקריביים למזרח הים התיכון.  זאת ועוד, במסגרת ה-FEEL FREE, הנופשים הישראלים יכולים לבחור בין 3 מסלולי חבילה שונים, בהתאם לסוג החדר שרכשו, הכוללים הטבות מיוחדות לבחירה מתוך: שירות בר פתוח, חיבור אינטרנט אלחוטי בפס רחב בחינם, חבילת מסעדות, הנחה משמעותית ברכישת סיורי חופים או שובר של 200 דולר לשופינג ולבזבוזים.

ווילקינסון ציין כי בשל החשיבות הרבה של הקהל שומר המסורת, החברה מציעה בכל אחת מאוניותיה, מבחר של ארוחות גורמה כשרות, יינות כשרים, והיא מקצה מקום מיוחד להתכנסות ולתפילות.

ניק ווילקינסון, סגן נשיא חברת הקרוזים, נורוויג'ין קרוז ליין ומנהל הפעילות בישראל. (צילום: יח"צ)
ניק ווילקינסון, סגן נשיא חברת הקרוזים, נורוויג'ין קרוז ליין ומנהל הפעילות בישראל. (צילום: יח"צ)

לדבריו, אחרי ארה"ב, ישראל ניצבת במקום השישי בעולם במספר המפליגים ביחס למספר התושבים. הוא הוסיף: "בשל החשיבות הרבה של ישראל כשוק צומח, אנו משיקים היום את תכנית ההפלגות שלנו לשנה הקרובה ושמחים להציג לתייר הישראלי את מגוון היעדים ואוניות הדגל שלנו לשנת 2018".

כמו כן עוצבה עבור הקהל הישראלי חוברת ייעודית, ובה פירוט כל ההצעות המיוחדות לנופשים מישראל וכן לו"ז הפלגות מלא עד אפריל 2019. בנוסף, החוברת מציגה מידע על פריסת האוניות הבינלאומית של חברת NCL בקיץ 2018, כולל חמש אוניות שייט מפוארות באירופה. לדוגמא: לראשונה מאז השקתה בשנת 2013, אוניית נורוויג'ן ברייקאוויי (Norwegian Breakaway) צפויה לעגון בנמל קופנהאגן, ומשם לצאת להפלגה בים הבלטי. אוניית נורוויג'יאן אפיק (Norwegian Epic) תעגון גם היא באזור ותצא להפלגות במערב הים התיכון, מנמל ברצלונה.

ומה עם עגינה בחיפה?

באירוע כזה אי אפשר בלי השאלה "האם תעגנו בחיפה". ווילקינסון אומר שהסיבה שהם אינם עוגנים כיום בחיפה היא שאין להם די ספינות. אבל "אנחנו תמיד מחפשים יעדים חדשים ומסלולים חדשים ודווקא אוניה של החברה-האחות אושיאנה היתה בחיפה לפני יומיים. אנחנו בוחנים איפה יש הזדמנויות ומתכננים כמה שנים קדימה, וכיום אין לי מה לבשר. אין לנו תוכניות לעגון כאן ב-2018, אולם בבקשה, אל תחדלו לשאול את השאלה. עדיין לא הוכרזו היעדים של 2019 וטרם ראיתי אותם, אבל אנחנו תמיד מחפשים."

אשר לשאלה האם נזכה לראות קרוז מתחיל ומסתיים בישראל, אומר ווילקינסון שאין די נוסעים כאן כדי למלא את האוניות. אולם לא שלל את האפשרות שישראל תהיה חלק מקרוז שבו אפשר יהיה לעלות ולרדת במהלכו. "אנחנו עושים זאת באזורים אחרים ואיני יודע אם יש אפשרות לעשות זאת כאן".

סיפון שיזוף על אוניה של NCL. חופשת שייט בסגנון "הכול כלול", עם נוחות מקסימלית. (צילום: יח"צ)
סיפון שיזוף על אוניה של NCL. חופשת שייט בסגנון "הכול כלול", עם נוחות מקסימלית. (צילום: יח"צ)

עוגנת גם בקובה

בחודש מאי האחרון השיקה NCL מסלול שייט מיוחד לקובה. מדי שבוע, יוצאות אוניות החברה מנמל מיאמי, להפלגה מיוחדת בת 4 ימים, עם עצירת לילה בהוואנה.

חברת NCL נמנית עם קבוצת הקרוזים השלישית בגודלה בעולם הכוללת, בנוסף, את החברות:  OCEANIA CRUISES ו-REGENT SEVEN SEAS. בשנת 2015 הפליגו על אוניות הפאר של NCL יותר מ-2 מיליון נוסעים. לפי התחזיות, מספר הנוסעים באוניות החברה צפוי לצמוח בשיעור שיא של 40% ולהגיע ל-2.8 מיליון נוסעים בשנת 2019. כיום, NCL עצמה מפעילה 15 אניות שייט מפוארות.

ניק ווילקינסון הוסיף, כי בישראל, כמו גם בעולם כולו, הבינו התיירים כי חופשת שייט בסגנון "הכול כלול", עם הנוחות המקסימלית וללא הצורך לשוב ולפרוק מזוודות בין היעדים, נותנת לתייר את התמורה הטובה ביותר לכל דולר.

בשנה הקרובה, תשיק החברה את האנייה ה-16: אניית הדגל BLISS, שתהיה לאחת מהאוניות המרשימות ביותר המשייטות בעולם. באונייה החדשה קירות זכוכית מיוחדים לכל אורך אזור הבר ובשני טרקליני התצפית. הקירות השקופים מאפשרים לאורחי האוניה לחוות את הטבע הפראי מבלי לרדת מהסיפון: עוד ב-BLISS, לראשונה בעולם, מוקם מסלול מירוצים בקומה העליונה של האוניה, שבה יכולים האורחים לנהוג במכוניות גו קארטס אמיתיות ומגוון עשיר של חוויות ובידור, כגון פארקי מים מהמתקדמים ביותר.

בידור מברודווי. דגש מיוחד מושם על תחום הבידור האיכותי. (צילום: יח"צ)
בידור מברודווי. דגש מיוחד מושם על תחום הבידור האיכותי. (צילום: יח"צ)

מחלקה ראשונה למתפנקים

מחלקת ה-HEAVEN  המחלקה הראשונה של NCL, הוקמה במיוחד עבור נופשים המעוניינים בחוויה משודרגת ומותאמת אישית. חברת NCL מציעה "ספינה בתוך ספינה" בשתי הקומות העליונות של האנייה. לאורחים מוצע מתחם פרטי, הכולל סוויטות יוקרתיות, מסעדות, ברים ומתחם בריכה וספא נפרד משאר אזורי האנייה. בנוסף, נהנים האורחים משירותי קונסיירג' ושירותי באטלר אישי 24 שעות ביממה.

וכמה עולה התענוג? כ-10,000 דולר לאדם בתא ל-7 ימי הפלגה, כאשר המחיר יורד למשתתפים הבאים באותה סוויטה.

לחברת NCL גם שני איים פרטיים והביקור בהם משולב בהפלגות לאיי הבהאמס ולבליז.

מסעדה על הנורוויג'ן אסקייפ. באוניות השיט של NCL מוצעת בחירה בין 28 מסעדות שונות ממיטב מטעמי המטבח העולמי. (צילום: יח"צ)
מסעדה על הנורוויג'ן אסקייפ. באוניות השיט של NCL מוצעת בחירה בין 28 מסעדות שונות ממיטב מטעמי המטבח העולמי. (צילום: יח"צ)

החוויה הקולינרית

למפליגים באוניות השיט של NCL  מוצעת בחירה בין 28 מסעדות שונות ממיטב מטעמי המטבח העולמי ובהן סטייקהאוס, מודרנו – מסעדה ברזילאית, טפניאקי – מסעדת שולחן לוהט יפני, ביסטרו צרפתי, לה קוצינה – מסעדה איטלקית, מסעדת סושי ויקיטורי, נודל'ס בר ועוד. חברת ההפלגות התקשרה עם כמה מהשפים המפורסמים בארה"ב על מנת להציע לאורחיה חוויות יחידות במינן. לדוגמא 'איירון שף', חוזה גרסס, היוצר של תפריטי מסעדת Bayamo, בה מוגשות גרסאותיו עטורות הפרסים של מאכלי טאפאס אנדלוסיים ומאכלים מן המטבח האירופי בהשראת אמריקה הלטינית.

מוויסקי בר (Whiskey Bar)  ועד לאייס בר (Ice Bar)

באוניות החברה מוצעים בארים הכוללים מבחר ענק של משקאות, כולל ברים ייחודיים למשקאות מובילים: וויסקי בר המציע סוגי וויסקי מכל העולם, מרטיני בר המתמחה במשקאות על בסיס המשקה האיטלקי המפורסם, אייס בר (בר קרח) שבו הטמפרטורה היא מינוס 8 מעלות צלסיוס, השולחנות והכסאות כולם מעוצבים מקרח והנוסעים לובשים מעילים מיוחדים לחימום.

בילוי ובידור הם אלמנטים מרכזיים בחוויית הנופש של NCL. המציגה הפקות מקוריות של להיטי ברודווי, לדוגמא מופע זוכה פרס הטוני, הג'רזי בוי'ס (Jersey Boys).

באוניות של החברה פועל ספא עם טיפולים שונים ולמשפחות וילדים מוצעות פעילויות ספורט, אומנות ותיאטרון לפיתוח כישורים חברתיים

מחירי ההפלגות (לפני טיפים והוצאות נוספות) נעים בין 600 דולר לשבוע באיים הקריביים ל-800 דולר להפלגה מברצלונה. חדר עם מרפסת בקריביים מתחיל מ-1,000 דולר.

מגלשות על הנורוויג'ין אסקייפ. דגש על תעסוקה לילדים ולמשפחות. (צילום: יח"צ)
מגלשות על הנורוויג'ין אסקייפ. דגש על תעסוקה לילדים ולמשפחות. (צילום: יח"צ)

תעשיית הקרוזים עדיין שבריר של התיירות העולמית

איך יתכן שאחרי כ"כ הרבה שנים, תעשיית הקרוזים עדיין מהווה שבריר של התיירות העולמית. היא מונה כיום כ-27 מיליון מפליגים לעומת 1.2 מיליארד תיירים לפי נתוני ארגון התיירות העולמי UNWTO.

ווילקינסון: "אחד האתגרים הגדולים שלנו כתעשיה הוא שאנחנו לא יכולים לבנות אוניות במהירות המספקת. עכשיו כל חברות הקרוזים בונות בקדחתנות לעשר השנים הקרובות. כדי להגדיל את השוק, אנחנו צריכים לבנות את האוניות מהר יותר, כי אנחנו מוגבלים בשל מספר האוניות העומדות לרשותנו. אנחנו רואים את הדרישה ככל שנפתחים יותר נמלי עגינה. גם כשאנחנו מדברים עם הישראלים, הם שואלים אותנו על יעדים חדשים. ללא ספק הדרישה קיימת".

האם יש סיכוי שתעשיית הקרוזים תספק גם היא מוצר לואו-קוסט כמו התעופה והמלונאות? ווילקינסון דוחה את האפשרות באומרו שהגדולה של תעשיית הקרוזים היא איכותה. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להתפשר עליה.ולכן מה שאנחנו מציעים על האוניות עולה על ציפיות הלקוחות ברמת השירות והבחירה ולא נרצה לפגוע בזה".

סרטון על הקונספט של FEEL FREE:

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה