חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תפילות סוף השבוע: מהן תפילות תהילים ליום שישי?

אין ספק כלל שאחד הזמנים היפים ביותר בשבוע עבורנו היהודים הוא סוף השבוע, יום שישי ושבת המלכה כאשר כולנו מורידים הילוך ומתמסרים לשקט של הימים הללו. כולנו אוהבים לבלות עם המשפחה והחברים בשולחן השבת, לשים בצד את כל העיסוקים הרגילים שלנו ופשוט לבלות עם המשפחה וכמובן שזוהי הזדמנות מעולה לעשות דברים מיוחדים ושונים שלא יוצא לנו לעשות באמצע השבוע. יחד עם זאת, עבור רבים הדבר המהנה ביותר וזה שמחבר את הנפש לאווירה המיוחדת של השבת אלו הן התפילות השונות. כמובן שביום שישי, רגע לפני כניסת השבת יש תפילות שהן מיוחדות ושונות, ומי שמקפיד עליהן צריך להכיר את המגוון, ובהחלט כל אחד יכול לבחור את עצמו את התפילות שהכי מדברות אליו. הנה סקירה מהירה של התפילות השונות של סוף השבוע.

פרקי תהילים

עוד לפני שנדבר על התפילות המיוחדות של יום שישי, בואו נדבר על המסורת הנפלאה של קריאת תהילים. יהודים קוראים תהילים כסגולה וברכה בסיטואציות שונות, למשל כאשר מייחלים להחלמתו של אדם כלשהו, ואין ספק שמדובר על מנהג יפה ומיוחד ועל כך יעיד כל מי שמקפיד לקיים אותו. כמובן שזה מרגיש נפלא לקרוא פרק תהילים יומי מדי יום וכיום אף ניתן לקרוא תהילים ליום שישי באינטרנט באתר כיפה שם תוכלו למצוא את כל ברכות התהילים וברכות ותפילות נוספות לימים שונים, חגים ומועדים.

תפילות שישי

התפילות של יום שישי הן למעשה התפילות המיוחדות המקבלות את שבת המלכה. כמובן שיש נוסחים ומנהגים שונים בין אדם לאדם ובין קהילה לקהילה, אבל בהחלט ישנן הברכות המוכרות והידועות:

קבלת שבת

קבוצת מזמורי תהילים ופיוט הנאמרים בבית הכנסת במעבר שבין ערב שבת לליל שבת, בין תפילת מנחה של חול לתפילת ערבית של שבת. זהו למעשה טקס מיוחד לציון כניסתה של שבת המלכה. מקורו של המנהג המיוחד הזה הוא במסכת שבת של התלמוד הבבלי והוא השתמר במשך השנים והתפתח בצורות שונות ומיוחדות בקהילות היהודיות.

ערבית של שבת

ערבית של שבת היא למעשה התפילה הראשונה ביום שישי שהיא תפילה של קודש. זוהי תפילה דומה בתוכנה לתפילת הערבית הרגילה בימי חול עם תוספות מיוחדות ליום השבת כדוגמת קריאת פרשת "ויכולו" וחזרת הש"ץ מקוצרת.

תפילות סוף השבוע: מהן תפילות תהילים ליום שישי?

כל מה שאתם מחפשים נמצא היום באינטרנט

כאמור, את כל הטקסטים של התפילות ליום שישי ושבת אתם יכולים למצוא כיום באינטרנט באתר כיפה בקלות. אם מדובר על ברכות ותפילות שלא נעשות בשבת עצמה, ניתן לחפש אותן ולהתפלל ישירות מהטלפון החכם. אם מדובר על תפילות של שבת כמובן שניתן למצוא את הטקסטים הרלוונטיים ולהדפיס הכל מראש. מעבר לכך, באתר כיפה תוכלו למצוא עוד הרבה מאד מידע חשוב כמו:

  • רשימה מפורטת של בתי הכנסת בערים הגדולות בארץ.
  • רשימה מפורטת של מקוואות ברחבי הארץ כולל זמני פתיחה וסגירה.
  • זמני כניסת ויציאת השבת באזורים שונים בארץ.
  • כתבות ומאמרים בנושאים שונים מעולם היהדות כולל נושאים כמו דעות, יחסים, הורים, הריון, אופנה, פרשת השבוע ועוד.
  • מדור מיוחד של שאלות רב בו ניתן לקרוא שאלות נפוצות של הגולשים וכמובן לשאול שאלות בעצמכם ולקבל מענה על נושאים שונים.

לסיכום – תפילות יום שישי ושבת הן מהתפילות היפות ביותר בשבוע. כמובן שלקרוא פרק תהילים ביום שישי ובשאר ימות השבוע זה תמיד נחמד, מחזק את הנפש ומחבר אותנו ליהדות. למרבה הנוחות כיום ניתן למצוא את כל הדברים הללו באינטרנט.

נגישות