‏‏אל על שוב לפני הליך של סכסוך עבודה

בשיא עונת התיירות ורגע לפני נחיתת המטוס הדרימליינר החדש, טוענים עובדי התחזוקה באל על כי המו"מ עם ההנהלה נכשל. ההנהלה: אין בסיס לטענות
האירוע המתוקשר של אל על, שבישר על הדרימליינר החדש. לוועד עובדי התחזוקה שורה של טענות נגד תנאי העסקתם. (צילום: עירית רוזנבלום)
האירוע המתוקשר של אל על, שבישר על הדרימליינר החדש. לוועד עובדי התחזוקה שורה של טענות נגד תנאי העסקתם. (צילום: עירית רוזנבלום)

"ישנו גידול מתמשך בכמות המטוסים שבהם מצטיידת חברת אל על לעומת גידול מועט בכמות עובדי התחזוקה  – הפער הינו לא-פרופורציונלי ויוצר עומס רב על העובדים", כך טוען ועד עובדי התחזוקה שפנה היום להסתדרות בבקשה לפתוח בהליך סכסוך עבודה, לאחר שלטענתו המו"מ עם ההנהלה נכשל.

לדברי נציגי ועד עובדי התחזוקה, בסוף השבוע האחרון הסתיים ללא תוצאות המו"מ בין הנהלת חברת אל על לנציגי הוועד ונציג ההסתדרות אבי אדרי. העובדים הוסיפו כי הנהלת החברה דחתה את בקשות נציגי העובדים וסירבה להתייחס באופן ענייני לטענותיהם.

עוד טענו נציגי העובדים כי חברת אל על עושה שימוש בעובדי התחזוקה לצורך הגדלת הכנסותיה, בדברים אשר אינם קשורים לעבודתם או למטוסי אל על. החברה מתקשרת בהסכמים עם גופים וחברות תעופה חיצוניות תוך כדי הגברת עומס העבודה המוטל על עובדי התחזוקה, בהטלת משימות נוספות כמו ביצוע תחזוקה למטוסים חכורים ולמטוסי חברות אחרות וכתוצאה מהטמעת מערכות מסווגות וכל זאת באופן חד-צדדי ומבלי לשתף את נציגי העובדים ומבלי לתגמל את העובדים בשל עבודות אלה.

דוד מימון, מנכ"ל אל על. מתנצל בפני הלקוחות על השיבושים שחוו. (צילום: דניאל כהן)
דוד מימון, מנכ"ל אל על. "ההסכם קבע כי ניתן לקיים מו״מ מגזרי שבסיסו התייעלות ואנו בעיצומם של דיונים עניינים". (צילום: דניאל כהן)

בנוסף, טוענים העובדים, שהחברה מוסיפה חטא על פשע: "לא זו בלבד שהחברה לא השקיעה והזניחה את התשתיות לאורך שנים, כאשר בכל אותם שנים העדיפה להשתמש בשירותי מיקור חוץ, ישנו צפי שהחברה תעביר עבודות נוספות למיקור חוץ עקב חוסר עתידי  בשטח רצפה בהאנגר באופן שיהווה פגיעה בתנאי העסקתם של העובדים".

"הטילו על העובדים ללמוד לבד בבית, במקום בהדרכה" 

לטענתם, דרך יצירתית נוספת של חיסכון בכסף לחברה נמצאה כאשר החברה  החליטה על דעת עצמה להטיל על העובדים לימוד עצמי, בין היתר, בזמנם החופשי, ובכך חוסכת עלויות ניכרות של הדרכה פרונטאלית.
"הנהלת החברה בחרה שלא לנהל מו"מ ענייני עם נציגי מגזר התחזוקה ומונעת אפשרות להגיע להסכמות בדבר תנאי עבודה ראויים", הם טוענים.

כישלון המו"מ מול מגזר התחזוקה בא לאחר חתימת הסכמים עם מגזרים נוספים בחברה, המפורסם שבהם הוא ההסכם עם הטייסים.

מגזר התחזוקה מונה כ-1,400 עובדים אשר אמונים על תחזוקת צי המטוסים של החברה. כישלון מו"מ זה בא בזמן שיא עונת התיירות, ורגע לפני נחיתת מטוס הדגל של החברה – הדרימליינר 787.

מהנהלת אל על נמסר בתגובה כי ההסתדרות, ההנהלה ונציגות העובדים באל על חתמו ביוני 2015 על הסכם עבודה המבטיח שקט תעשייתי עד אוגוסט 2018 "ואנו מצפים מכל הצדדים להמשיך וליישם את ההסכם. ההסכם קבע כי ניתן לקיים מו״מ מגזרי שבסיסו התייעלות ואנו בעיצומם של דיונים עניינים.  אין כל בסיס ואין בכוונת ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה".

Monitour ads

תגובה אחת

  1. החברה הכי מושמצת בתולדות מדינת ישראל!
    החברה הכי יעילה בתולדות המדינה, עם עובדים מוכשרים ונותני נשמה נההףכת להיות שוק עבדים שמכניסה מיליונים לבעלי ממון. בושה.

השאר תגובה