שתי חברות ישראליות בין הזוכות בתחרות של ויזה

Fly Money הישראלית עוסקת בהשוואת עלויות ומספקת פתרונות המרת מטבע כאשר הצרכן מזמין טיסה דרך סוכן נסיעות או חברת תעופה ו- Bitemojo יוצרת סיור קולינרי עצמאי
טל עקרוני, מנכ
טל עקרוני, מנכ"ל פליי מאני-ויזה מאני באירופה בכנס 20/20 נערך בקופנהגן. (צילום יח"צ)
Monitour ads

חברת טכנולוגיות התשלומים Visa הכריזה על הזוכים בתחרות Visa's Everywhere ועל הישג מרשים ומשמעותי לשתי חברות ישראליות, Bitemojo ו-Fly Money, אשר זכו ב-25 אלף אירו כל אחת, כמו גם בהזדמנות לעבוד עם ה-APIs של Visa במסגרת שיתוף פעולה עם מנהלים בכירים ואנשי טכנולוגיה, שינחו אותם בהמשך דרכם.

Visa העניקה פרס בסף 25 אלף יורו לחברת Kompas הבריטית בקטגוריות אתגר התחבורה הבינעירונית.

כאמור, בנוסף, שתי חברות ישראליות זכו ב-25 אלף יורו כל אחת: חברת Fly Money הישראלית – בקטגוריית אתגר הנסיעות לחו"ל: הפתרון של החברה כולל API שמבצע השוואת עלויות ומספק פתרונות המרת מטבע, כאשר הצרכן מזמין טיסה דרך סוכן נסיעות או חברת תעופה.

חברת Bitemojo הישראלית – בקטגוריית אתגר הקהילה המקומית: הציגה את Visa Bite, אפליקציה שיוצרת סיור קולינרי מודרך עצמאית על גבי הסמארטפון

עודד סלומי, מנכ"ל Visa בישראל, אמר: ״לאחר ההכרזה על התחרות, ציפינו שחברות ישראליות רבות יגישו מועמדותן ואכן, מתוך 197 חברות מרחבי אירופה שנרשמו לתחרות, 83 היו ישראליות. עם זאת, הסיפור המרגש באמת מבחינתנו הוא שלב הגמר, אליו הגיעו 8 חברות ישראליות מתוך 15 מתמודדות. בין הטכנולוגיות הישראליות בולטות חברות העוסקות במערכות החזרי מע"מ אוטומטיים, פתרונות חדשניים לנוסעים בתחבורה ציבורית, שירותים צרכניים וחווייתיים מבוססי מיקום ועוד״.

מחפשים רעיונות חדשים ורעננים

ג׳ים מקארתי, סגן נשיא חדשנות ושיתופי פעולה אסטרטגיים, Visa הוסיף: ״אנחנו ב-Visa מחפשים דרכים חדשות לעודד את החדשנות בתחום התשלומים. זו הסיבה שאנחנו משתפים פעולה עם קהילת הסטארטאפים באמצעות יוזמת Visa's Everywhere, ומחפשים רעיונות חדשים ורעננים, אשר יקדמו מטרות עסקיות מרכזיות וישפרו את חווית הלקוח. אנחנו מצפים לעבודה משותפת עם החברות הללו, במהלכה נעניק להן גישה ל-APIs שלנו באמצעות פלטפורמת הפיתוח של Visa ונסייע להן לקדם את הרעיונות שלהן אל השלב הבא״.

מיכאל וייס מיזמי אפליקציית bitemojo, אחת משתי הזוכות. (צילום: יח"צ)
מיכאל וייס מיזמי אפליקציית bitemojo, אחת משתי הזוכות. (צילום: יח"צ)

בחודש מאי הסתיים שלב ההגשות, שלאחריו בחרה Visa חמש הצעות שעלו לגמר בכל קטגוריה. החברה הזמינה נציג של כל אחת מהחברות לכנס Money 20/20 שנערך בקופנהגן, על מנת להציג את הרעיון שפיתחו בפני חבר שופטים, שכלל מנהלים בכירים מ-Visa וכן שופטים אורחים: דווידה ריגאמונטי מ-CornerCard; בירטה קוויט מ- Erste, אוהד מימון מלאומי קארד וארז אהרוני מכאל. מקארתי הכריז על הזוכים במהלך מצגת שערך בפני חברות סטארטאפ על גבי ה- Sixth Stage של הכנס, אשר תוכננה במיוחד עבור קהילת הסטארטאפים.

מאז הושקה בארה״ב בשנת 2015, השתתפו בתכנית יותר מ-1,500 חברות סטארטאפ מצפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה.

יזמי אפליקציית bitemojo, בני הזוג מיכאל ויעל וייס, וראובן ומור פילו, נגשו לפני כחודש וחצי לתחרות הארצית של ויזה שנערכה בתל אביב. כאשר בתום התחרות נבחרו יזמי bitemojo לייצג את ישראל בגמר בקופנהגן מול 15 סטארטאפים אחרים מספרד, שוודיה, צרפת ואנגליה.

הפתרון שיזמי bitemojo הציעו לויזה היה לפתח פיצ׳ר שנקרא VisaBite, אשר יאפשר למשתמשי האפליקציה לקנות טעימות נוספות, לרכוש אפסיילים ולתת טיפים על שירות טוב בלחיצה אחת באמצעות הפיתוח הזה.

מיכאל וייס, יזם bitemojo  מסר: "שמח ונרגש על הזכייה שמשמעותה הכרה משמעותית במוצר שלנו על ידי אחד מהמותגים העולמיים המוכרים ביותר בתחום הפיננסים. טוב לדעת שהממד החדשני מאחורי האפליקציה גבר על סטארטאפים הרבה יותר קלאסיים בתחום הפינטק והפיננסיים."

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה