שעתם של הפנתרים האפורים

מטיילים ברומניה. בריאים, סקרנים ומוכנים לבזבז. בני החמישים פלוס. (צילום גולן לובנוב)
Monitour ads

יותר מאי פעם נוהרים בני 50 פלוס אל המטוסים ורבים רואים בנסיעות לחו"ל מעיין נעורים מרגש. אפור הוא הזהב החדש

חברת הייעוץ התיירותית הבינלאומית Tourism Intelligence International פרסמה החודש מחקר, המפנה את תשומת לב העוסקים בתיירות לפלח השוק של בני ה-50 ומעלה, שכן הם עשויים להטיל את ביצי הזהב לתעשיית הנסיעות בשנים הבאות.

לפי המחקר, האוכלוסיה ברוב המדינות המפותחות מזדקנת בבריאות טובה יחסית ובני ה-50 פלוס הם אמנם בעלי דרישות, אולם גם מוכנים לבזבז בלי חשבון. מדובר על 1.6 מיליארד אנשים, כך שהשוק של בני 50 ומעלה גדול מזה הסיני, והוא צפוי לחצות את ה-1.8 מיליארד בשנת 2020, כשהוא מייצג יותר מרבע מאוכלוסיית העולם. הנשים מהוות 53% מאוכלוסיה זו והן גם מקבלות ההחלטות בבית כאשר מדובר בקביעת החופשה.

נציין כאן, כי לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2014 היו בישראל 1.8 מיליון אזרחים בגילאים שבין 50-80 מתוך כלל האוכלוסיה שמנתה ב-2015 8.4 מיליון איש ואשה שהם כ-21% מהאוכלוסיה, כך שגם בארץ מדובר על פלח שוק לא מבוטל.

נוטים לטיולים ארוכים יותר מהצעירים

בני ה-50 ומעלה האמריקאים, למשל, מהווים 38.2% מכלל נסיעות הבוגרים לחו"ל. בבריטניה, לאנשים מעל גיל 50 יש צפי נסיעות של 79% (על פי סקר TGI בבריטניה).

העובדה היא, שיותר מאי פעם, בני חמישים פלוס נוהרים אל המטוסים ורבים רואים בנסיעות לחו"ל מעיין נעורים חדש וככל שהיעד רחוק, מרגש ואקזוטי יותר – כן ייטב. גברים מעל גיל 50 מהווים 47% מפלח שוק זה וגם עושים דברים שלא עשו כאשר היו צעירים יותר כמו יתר מודעות לבריאות וליופי ומשלבים טיפולי ספא בחופשותיהם.

לפי המחקר, אנשים מעל גיל 50 שנים גם נוטים יותר לטיולים ארוכים מאשר הדור הצעיר. פחות משליש מהצעירים בגילאים 15-49 שוהים בחו"ל 4-7 לילות, כאשר שתי חמישיות של קבוצת הגיל 50-64 ומחצית מהאנשים בני 65 ומעלה – מבלים בחו"ל מספר כזה של לילות.

טובים השניים מן האחד

יותר משלושה רבעים של המטיילים בגילאים 50-64 מטיילים בזוגות. חברות טיולים מתמחות יודעות לשווק את הטיולים לא רק למטייל, אלא גם לבן/ בת זוגו. בארצות הברית, השוק לזוגות הנשואים בשנית, נסיעות לחידושי נדרים, ירחי דבש וטיולים רומנטיים הם גם כן קרקע פוריה עבור החברות לשווק לשוק בני ה-50 פלוס.

לצד הזוגות, יש גם פלח שוק משמעותי של יחידים – ובעיקר יחידות – שמחפשים חוויות וקצת סקס לרפואה. כ- 602,200 בריטיות רווקות, אלמנות או גרושות (לפי המחקר, כמעט 20% מנישואי בני ה-50 ומעלה מסתיימים בגירושין). מדובר בכמעט 3% של שוק המבוגרים בבריטניה, הגדל בקצב ממוצע של 5% בשנה.

הגולשים כסופי השיער (שלא לומר סגולי שיער), כבשו את עולם האינטרנט בסערה. מדובר במי שכבר חיבקו את הטכנולוגיות כל חייהם – מתקליטים בשנות ה-70' של המאה הקודמת, דרך הווקמנים בשנות ה-80' ועד המחשבים בשנות ה-90' וכך הם עושים עכשיו עם האינטרנט והמדיה החברתית.

מעל 80% של המטיילים בגיל 50 ויותר, משתמשים באינטרנט כדי לתכנן ולהזמין את נסיעותיהם, כך לפי ארגון של פנסיונרים אמריקאים (AARP). הרוב המכריע של בני ה-50 פלוס אומרים שהטכנולוגיה מקלה על שמירת הקשר עם משפחה וידידים ואחוז גדל והולך (35%) משתמש במדיה החברתית.

לא להתעלם מחופשות רב-דוריות

כאשר צרכנים מגיעים לגיל 50 ומעלה, משתנה אורח החיים החברתי, צרכני ומשפחתי שלהם. למשל, נולדים להם נכדים, הם פורשים מהעבודה ויכולותיהם הפיזיות משתנות. מצב זה מוביל למה שמכונה בתעשיית התיירות חופשות רב-דוריות, המורכבות משלושה דורות או יותר של בני משפחה, מה שמהווה הזדמנות משמעותית עבור ספקים בתעשיית הנסיעות והתיירות.

המספרים מרשימים: 40% מהנופשים עשו לפחות חופשה רב-דורית אחת בשנים 2014-2015, לפי סקר של קבוצת המלונות Preferred. עם קרוב ל-21 מיליון בתי אב בארצות הברית לבדה, אין להתעלם מהשוק הזה. ואל תשכחו, שסבא וסבתא הם לעתים קורובות המממנים של הטיולים הללו.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה