רשויות התעופה בבריטניה מעדכנות את הנוסעים של מונארך שפסקה מלפעול

הוחלט כי במשך שבועיים, החל מהיום ועד ה-16 באוקטובר, יפעלו הרשויות להחזיר את כל הנוסעים שמחוץ לגבולות בריטניה, כולל ישראלים
מטוס של מונרך. החברה הזמינה 30 מטוסים חדישים מסוג בואינג 737 מסוג MAX-8 עם אופציה לרכישת כ-15 מטוסים נוספים. (צילום: יח
מטוס של מונרך. עוד לא מזמן החברה הזמינה 30 מטוסים חדישים מסוג בואינג 737 מסוג MAX-8 עם אופציה לרכישת כ-15 מטוסים נוספים. (צילום: יח"צ)
Monitour ads

על פי מידע  שהגיע מרשויות התעופה בבריטניה מצורפות הנחיות ראשונות שהינן באחריותה בלבד:

הוחלט כי במשך שבועיים מהיום עד 16/10 הרשויות יפעלו להחזיר את כל הנוסעים שמחוץ לגבולות בריטניה. לצורך כך חכרו מטוסים וכבר הלילה ייצא מנתב"ג מטוס של חברת טיטאם, קוד ZT, בשעה 23:00 במקום הטיסה המקורית שהיתה שהיתה אמורה לצאת מישראל ב-22:15.

לא כל הטיסות יופעלו על ידי חברה זו, אלא יימסור עדכונים על בסיס יומי י אילו חברות יפעילו את הטיסות. בכל הטיסות יהיו נציגים של השגרירות הבריטית בשדה ליד שער 32 ובדלפקים.

נוסע יוצא מתל אביב, אשר זו טיסת החזרה המקורית שלו, יכול לעלות על הטיסה, כאשר אין חשיבות לאזרחות בה הוא מחזיק. במקרה שמסלול הטיסה מתחיל בישראל, יכול הנוסע לעלות לטיסה, אך במעמד הצ'ק אין יש להבהיר לנוסע שאין לו טיסת חזור ועליו לדאוג לעצמו לכזו.

נוסע שנמצא בבריטניה ואמור לחזור לארץ – אינו יכול לעלות על הטיסות המיוחדות האלו. עליו לדאוג לעצמו דרך סוכן או בכל דרך אחרת.

מספר טלפון של רשות התעופה בבריטניה ה-CAA – 441753330330 +

אתר אינטרנט : monarch.caa.co.uk

*ההנחיות נכונות ניתנות לשינויים ובאחריות רשויות התעופה הבריטיות בלבד.

קרמר: רכישה אצל סוכן מספקת מטריית הגנה

מנכ"ל חברת אשת טורס, אפרים קרמר אמר בעקבות האירועים כי "חברות הלואו-קוסט מנסות לייצר מודל עסקי המיטיב עם הצרכנים, אולם מטבע הדברים חלקן מתמודדות עם קשיים כלכליים. חברות לואו-קוסט רבות עדיין מציעות פתרון מצוין עבור הנוסעים. יחד עם זאת, הזמנה של כרטיסי טיסה ישירות מחברות התעופה חושפות את הנוסעים לאובדן כספי, בהינתן קשיים כלכליים, כפי שראינו עתה עם קריסתה של מונארך".

מנכ"ל אשת טורס, אפרים קרמר. (צילום: דורון סרי)
מנכ"ל אשת טורס, אפרים קרמר. (צילום: דורון סרי)

לדבריו, מצב זה מדגיש את הערך המוסף בהזמנת טיסות לואו-קוסט מחברת תיירות מוכרת וישראלית, שלוקחת אחריות על הנוסעים ובמידת הצורך אף מחזירה להם את כספם, כפי שעשתה אשת טורס במקרה זה.

בעקבות קריסת חברת התעופה מונרך, אשת טורס החזירה את מחיר הכרטיס ל-17 לקוחות שהזמינו דרכה את הטיסות ולשני נוסעים שנמצאים כעת בחו"ל, דאגה אשת טורס לטיסה חליפית.

אשת טורס מפעילה מנוע חיפוש מיוחד למכירת כרטיסים לטיסות לואו-קוסט ובמקרים רבים ניתן לקנות הכרטיסים במחירים טובים ולקבל את מטריית ההגנה של החברה במסגרת חוק הגנת הצרכן לגבי עיסקאות טיסות הלואו-קוסט.

"המועצה לצרכנות תיזום הקמת קרן ממשלתית להגנת כספי הלקוחות"

ואילו מנכ"ל המועצה לצרכנות, ג'וש גולדשמיד, אמר כי "שוב אנו עדים לתופעות של הפסקת פעילות על ידי חברות שכתוצאה מהן נפגעים צרכנים באופן מיידי. הדבר חמור שבעתיים אם יתברר כי החברה המשיכה לשווק ולמכור טיסות וחבילות נופש לצרכנים בעוד היא יודעת בוודאות כי לא תוכל לספק להם את מה שהבטיחה. אנו שמחים לראות כי סוכנויות נסיעות ומארגנים שונים כבר הודיעו על לקיחת אחריות ומתן מענה לצרכנים ומצפים מאלו שטרם נהגו כך, לפנות ללקוחותיהם ולתת להם את השקט והמענה הנדרשים להם במצבים כאלו. כמו כן אנו מצפים כי המדינה תסדיר את התחום באופן כזה שיגן על הצרכנים בישראל, אם בשיטה האירופאית של חיוב סוכנים ומארגנים לבטח את עצמם בפני הפסקת פעילות של ספק ואם באמצעות הקמת קרן ממשלתית להגנת כספי הלקוחות. המועצה אף תפעל לקידום הצעת חוק בנושא".

גולדשמיד הוסיף כי המועצה ממליצה לצרכנים לפנות באופן מיידי לסוכן הנסיעות ממנו רכשו את כרטיס הטיסה או את חבילת הנופש, בכדי להבין את מצבם ולוודא כי סופק להם פתרון הולם. במקרים בהם הנושא לא נפתר, כדאי לפנות אף למועצה הישראלית לצרכנות שמתגברת בשעות אלו את המענה והייעוץ בפורום האינטרנטי שקיים באתר המועצה "כמו בכל תחום צרכני אחר בו הם נתקלים בבעיה".

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה