"רימון טיולים" ו"מגה תיירות" רוכשות את טיסות neos לצפון איטליה

עם הפסקת פעילותה של "חופש ותעופה" החליטו "רימון טיולים" ו"מגה תיירות" לקחת אחריות מלאה על המטיילים שלהן ולרכוש את פעילות הטיסות של חברת neos לצפון איטליה
מטוס של ניאוס שחגגה בשבוע שעבר מלאת 15 שנה לפעילותה בישראל ונקלעה לעין הסערה עם הפסקת פעילות
מטוס של neos שחגגה בשבוע שעבר מלאת 15 שנה לפעילותה בישראל ונקלעה לעין הסערה עם הפסקת פעילות "חופש ותעופה". (צילום יח"צ)
Monitour ads

בעקבות הפסקת פעילותה של חברת השכר "חופש ותעופה" ועל מנת לא לפגוע בקהל המטיילים שלהן, החליטו בצעד משותף חברות "רימון טיולים" וחברת "מגה תיירות" לקחת אחריות מלאה על המטיילים שלהן אשר רשומים בטיולים וחבילות נופש ואמורים היו לטוס בטיסות אלו, ולרכוש את פעילות הטיסות המתוכננות לקיץ זה של חברת התעופה האיטלקית NEOS לצפון איטליה.

בכך למעשה מונעות החברות פגיעה במטיילים של שתי חברות הטיולים הוותיקות. בנוסף לכך, הן אלו אשר מתפעלות את הטיסות ומחזיקות את מלאי המקומות בטיסות  neos לוורונה, כך שכל חברה שנותרה ללא מקומות ללקוחותיה, תוכל לפנות אליהן ולרכוש טיסות, טיולים וחבילות לצפון איטליה. הטיסות ייצאו על פי לוח הזמנים המתוכנן בימי רביעי וחמישי לוורונה.

מן החברות נמסר כי בצעד זה הן מוכיחות את חוסנן ואת החשיבות של רכישת טיולים וחבילות תיור אצל סוכני הנסיעות והספקים המורשים החברים בהתאחדות משרדי הנסיעות, ואשר צברו מוניטין של אמינות במהלך שנות פעילותם רבת השנים.

ביום שני הודיעה חברת התעופה neos כי גם היא בין הנפגעות של "חופש ותעופה", וכי "אנו עובדים ללא לאות עם אחד הסיטונאים המובילים בענף התיירות על מנת למצוא פתרון להפעלת טיסות חברת התעופה neos למילאנו וורונה כסדרן, במטרה לכבד את ההזמנות הקיימות, אשר בוצעו על ידכם באמצעותו. נודה לסבלנותכם ביממה הקרובה על מנת שנוכל להיערך לתת מענה לכם וללקוחותיכם", הודיעה.

החברה מציינה, כי למען הסר ספק, יתר הטיסות של החברה אשר מופעלות באמצעות סיטונאי תייירות אחרים – מתוכננות להתקיים כסדרן.

משרדי הנסיעות הבטיחו להשיב ללקוחות את מלוא התמורה

כזכור, ביום ראשון השבוע, ה-25 בחודש, החלו משרדי נסיעות חברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל לדווח לה  כי סיטונאי תיירות המפעיל טיסות שכר בשם "חופש ותעופה בע"מ" שאינו חבר התאחדות, שלח להם הודעה לקונית לפיה המשרד נסגר והזמנות שהוזמנו עבור לקוחותיהם מבוטלות.

עתה אומרת הנהלת ההתאחדות כי עם קבלת ההודעה על סגירת החברה, עבדו ההתאחדות וחבריה ללא הפסקה, על מנת למצוא פתרונות מהירים ויעילים עבור לקוחות המשרדים החברים, בניסיון לקיים את ההזמנות כפי שהן, או לחלופין, למצוא ללקוחות פתרונות חלופיים שיאפשרו להם לממש את חופשתם באמצעות ספקים (חברות תעופה ומלונות) אחרים.

מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, חני סובול. "ההתאחדות וחבריה עושים לילות כימים בניסיון למצוא פתרונות שיאפשרו קיום הטיסות וחבילות התיור" (צילום: יח"צ)
מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, חני סובול. "ההתאחדות וחבריה עושים לילות כימים בניסיון למצוא פתרונות שיאפשרו קיום הטיסות וחבילות התיור שנרכשו". (צילום: יח"צ)

מן ההתאחדות מוסרים עוד כי כבר מהרגע הראשון, היה ברור למשרדי הנסיעות חברי ההתאחדות כי מקום בו לא יצליחו לאפשר ללקוח לקיים את חופשתו כפי שהוזמנה או למצוא עבורו חלופה הולמת – הם ישיבו לו את מלוא התמורה. זאת, על אף שברור היה כי משרדי הנסיעות עצמם לא יפוצו עבור סכומים שכבר העבירו לחופש ותעופה בע"מ.

"לאור מאמצי ההתאחדות וחבריה, הופתענו מקריאות המועצה לצרכנות המפנות אצבע מאשימה למשרדי הנסיעות בטענה כי הן נדרשות ל'זהירות מיוחדת בבחירת הספק, לבחינה של יכולתו הכלכלית לעמוד בהתחייבות, או לביטוח עצמה מפני התרסקותו הכלכלית של הספק' והקוראות לתבוע את משרדי הנסיעות בגין כשל תמורה", נמסר מן ההתאחדות.

"'חופש ותעופה בע"מ' היא חברת-שכר ותיקה המפעילה טיסות שכר למעלה מעשור ועיון מעמיק בתיק החברה אצל רשם החברות מלמד כי לא ניתן היה לחזות את סגירת שערי החברה. נציין כי בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים בהן חברות תעופה ותיקות דוגמת טרנסאירו, מאלב ואחרות נקלעו לקשיים והשאירו לקוחות רבים שלא מימשו את טיסתם", טוענת ההתאחדות, "באשר לטענה כי משרד נסיעות נדרש לבטח עצמו – נשאלת השאלה, באיזה עוד ענף קיימת אחריות כה מקיפה החורגת מביטוח אחריות מקצועית? איזו פוליסת-ביטוח מכירה המועצה המבטיחה החזר כספי במקרה של קריסת ספק?"

כמו כן מביעה הנהלת ההתאחדות תמיהה מדוע לא פנתה המועצה לצרכנות להתאחדות משרדי הנסיעות – הגוף היציג של משרדי הנסיעות – לבדוק כיצד נערכים הסוכנים, לדאוג לכך שכל הלקוחות ייצאו לחופשות שהזמינו ושלהן הם בוודאי מצפים ומחכים.

הנהלת ההתאחדות תוהה בהודעתה "עד כמה חשבו מנהלי המועצה לצרכנות על טובת הצרכנים כשמיהרו לקרוא להם לתבוע את משרדי הנסיעות? כאמור לעיל, ההתאחדות וחבריה עושים לילות כימים בניסיון למצוא פתרונות שיאפשרו קיום הטיסות וחבילות התיור שנרכשו או במציאת חלופה הולמת. מקום בו הצרכן מאוים לבטל את הזמנתו ולהגיש תביעות משפטיות מהר ככל שאפשר, נפגעת יכולת העוסקים בענף לקיים את הטיסות כסדרן. "בשם ההתאחדות וחבריה אנו מבטיחים כי לקוחות שלא תימצא להם חלופה יקבלו השבה מלאה של כל הסכומים ששילמו."

"אנו מברכים את היוזמה להקמת קרן לאומית ונשמח להיות שותפים לכל יוזמה אשר תבטיח את כספי הלקוחות  תוך איזון ושמירה על הסוכנים אשר רובם עסקים קטנים ובינוניים אשר מתמודדים עם ענקי האינטרנט דוגמת בוקינג ואקספדיה, אשר אינם רואים עצמם כפופים לדין הישראלי ובוודאי שלא להוראות חוק הגנת הצרכן ותקנותיו. בהקשר זה, מפתיע לראות כיצד המועצה לצרכנות יודעת להפעיל את מלוא כוחה ולהטיל את מלוא כובד משקלה על עסקים קטנים ובינוניים שהם רוב רובם של משרדי הנסיעות בישראל, אך נאלמת דום מול עוסקים גדולים בענף התיירות המוכרים ישירות לצרכן הישראלי והמסרבים לקבל על עצמם את תחולת הוראות חוק הגנת הצרכן ובראשם אתרי אינטרנט בינלאומיים ה'מגויירים' וחברות תעופה זרות המקיימות טיסות לישראל וממנה".

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה