סוכני הנסיעות ורשות המסים הגיעו לפשרה

הישג חשוב להתאחדות משרדי הנסיעות: ביהמ"ש המחוזי אישר הסכם פשרה בין התאחדות משרדי הנסיעות לבין רשות המסים בנושא מע"מ אפס על כרטיסי טיסה
תור בנתב
תור בנתב"ג. בעקבות ההסכם, יתקן מנהל מע"מ את שומות העסקאות שהוצאו בשנים האחרונות למשרדי הנסיעות (צילום: עירית רוזנבלום)

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, הרי קירש, אישר היום (ה') את הסדר הפשרה בין רשות המסים – מנהל מס ערך מוסף, להתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל.

השופט קירש בירך את הצדדים על השגת ההסדר, אשר לבקשת הצדדים יינתן לו תוקף של הסדר ענפי אשר ייטיב עם כל משרדי הנסיעות ויחסוך התדיינויות משפטיות רבות.

במשך שנים שילמו חברות התעופה עמלה למשרדי הנסיעות עבור מכירת כרטיסי טיסה שלהן. בגין העמלה הפיקו הסוכנים חשבוניות מס כחוק, המע"מ שולם על ידי חברות התעופה וקוזז על ידי משרדי הנסיעות.

החל משנת 2007 חדלו חלק מחברות התעופה מלשלם עמלה למשרדי הנסיעות. ההתאחדות קיבלה באותה עת חוות דעת מרו"ח-עו"ד, לפיה סוכני הנסיעות מוכרים כרטיסי טיסה, ולכן עדיין חל על עסקאות אלה מע"מ בשיעור אפס. לאחר שרשויות מע"מ החלו בביצוע ביקורות במשרדי הנסיעות והוציאו קביעות לפיהן מכירת כרטיס טיסה חייבת במע"מ, הגישו ההתאחדות ומשרדי הנסיעות שהם חברי התאחדות, המרצת פתיחה בנושא.

השופט קירש שלח את הצדדים להידברות אשר הגיעה לסיומה היום, עם אישור הסכם הפשרה בין הצדדים.

יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, קובי קרני.
יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, קובי קרני.
שנים של פעילות אינטנסיבית. (צילום: עירית רוזנבלום)

ההסדר המאושר הוא הסדר ענפי שיחול על כל קמעונאי התיירות, וקובע כי התמורה בשל מתן שירות בקשר למכירת כרטיס טיסה לחו"ל, המשולמת לקמעונאי נסיעות על ידי הקונה כחלק ממחיר הכרטיס – חבה במע"מ בשיעור אפס. עוד קובע ההסדר כי התמורה עבור שירותי קרקע בחו"ל חבה במע"מ מלא וכן קובע נוסחה לחישוב המע"מ במקום בו נמכרת חבילת תיור הכוללת גם מכירת כרטיס טיסה וגם מכירת שירותי קרקע.

קרני: משימות רבות עוד על סדר היום

בעקבות ההסכם, יתקן מנהל מע"מ את שומות העסקאות שהוצאו בשנים האחרונות למשרדי הנסיעות (למעט שומות חלוטות או שומות שניתן בעניינן פסק-דין).

בהודעה לחברים כתב יו"ר ההתאחדות, קובי קרני, כי זהו אחד מהישגיה הגדולים של ההתאחדות, שמבטא את פעילותה המאומצת והאינטנסיבית למען רווחת חבריה ולקוחותיהם. הוא הדגיש, בין השאר, כי "אין זה דבר של מה בכך להוביל מהלכים לטווח ארוך בשוק המתמודד עם בעיות קיומיות יומיומיות, כאשר קיים ספק רב ביכולת להגיע להישגים". קרני ציין כי בפני ההתאחדות עומדות משימות רבות על סדר היום, כמו תביעות בגין ביטול עמלת הסוכן, נושא הביטוח, שינוי מבנה השוק ע"י יאט"א ועוד. "כל נושא מאלה משמעותי ליציבותי של מעמד יועץ הנסיעות ולעבודה תקינה ומוסדרת בענף התיירות", כתב קרני.

מנכ"לית ההתאחדות, חני סובול
מנכ"לית ההתאחדות, חני סובול. תרמה מנסיונה המקצועי ועולמות התוכן בהם עסקה לפני התפקיד בהתאחדות. (צילום: עירית רוזנבלום)

קרני הביע תקווה כי "כל אותם חברים שישבו 'על הגדר' בשנים האחרונות והטילו ספק בצדקת קיומה של ההתאחדות ודמי החבר בצידה, ישכילו להבין כי כוחנו באחדותנו".

הוא אף ביקש להודות לכל מי שלקח חלק פעיל בהליך ולא פחות מכך, לכל החברים על האמון שנתנו בהתאחדות בהובלת מהלך זה.

רו"ח חני סובול, מנכ"לית ההתאחדות: "שמחתי לתרום מנסיוני המקצועי ועולמות התוכן בהם עסקתי שנים קודם תפקידי בהתאחדות ולקדם הליך, שעם כניסתי לתפקיד נראה כמהלך בלתי אפשרי. ברצוני להודות לכל שותפינו לדרך לרבות עו"ד שלומי ואקנין, רו"ח דוד שילון – מנהל המחלקה המקצועית ברשות המסים וצוותו, על ראייתם הרחבה שאפשרה הסכם זה".

עוד ביקשה סובול להודות לח"כ מיקי לוי (יש עתיד) ונשיא להב רועי כהן, על תמיכתם. את ההתאחדות ייצג עו"ד (רו"ח) שלומי ואקנין ממשרד עורכי הדין מאיר מזרחי ושות'.

Monitour ads

תגובה אחת

  1. מכרו את שרותי הקרקע שבהם יש באמת רווח, על מזבח הטיסות שגם כך הרווח שולי לחלוטין, בחוסר מחשבה תוך תשומת לב בעיקר לצרכים של משרדים הגדולים שבנויים על גילגול של טיסות ורמיסת משרדים קטנים שבהם הרווח העיקרי הוא לא טיסות

השאר תגובה