נתוני smartair: המחיר הממוצע לחופשה ירד בכ-12%

לפי נתוני החברה, מחיר החופשה לקיץ ירד בכ- 12% ונרשם זינוק במספר המשפחות שטסות לחופשה בחו"ל יותר מפעם בשנה. המוזמנת ביותר: לונדון
פריימרק באוקספורד סטריט בלונדון. בריטניה, אחד ממוקדי התיירות של הישראלים. (צילום: עירית רוזנבלום)
פריימרק באוקספורד סטריט בלונדון, בריטניה, אחד ממוקדי התיירות של הישראלים. (צילום: עירית רוזנבלום)
Monitour ads

מניתוח שביצעה חברת smartair על בסיס אלפי הזמנות שבוצעו לחופשת הקיץ, עולה כי מחיר החופשה הממוצעת למשפחה ירד ב-12% לעומת השנה שעברה. הירידה מוסברת בהוזלה של כ-20% בממוצע במחירי הטיסות – בעיקר ליעדים המובילים באירופה – עקב כניסת חברות תעופה חדשות (חברות סדירות ו-Low cost) וכן בזכות היחלשות הדולר מול השקל.

הנתונים מצביעים על כך שחלק מהחיסכון בעלויות לעומת השנה שעברה מוסט לשדרוג החופשה (מלונות ברמה גבוהה יותר ושירותים נוספים כגון רכב וכניסה לאטרקציות). הניתוח בוצע על הזמנות של משפחות בלבד (3 נוסעים ומעלה).

עוד עלה מהנתונים כי אם בעבר הזמינה משפחה בממוצע חופשה אחת בחו"ל בשנה, השנה ניתן לראות קפיצה של כ-22% בכמות המשפחות שטסות לחופשה פעמיים בשנה. לכן בשורה התחתונה מחיר החופשה בחו"ל אמנם ירד בהשוואה לשנת 2016 – אך ההוצאה הכללית על חופשות בחו"ל למשפחה נמצאת במגמת עליה.

לאן  טסות המשפחות? היעדים המרכזיים השנה הם לונדון, אמסטרדם, ברלין, איי יוון ויעדי מזרח אירופה – בעיקר בזכות כניסת חברות ה-Low cost ליעדים אלה.

בוקרשט שברומניה הגיעה למקום השני בזכות טיסות הלואו-קוסט מנתב"ג ועובדה. (צילום: עירית רוזנבלום)
בוקרשט שברומניה הגיעה למקום השני בזכות טיסות הלואו-קוסט מנתב"ג ועובדה. (צילום: עירית רוזנבלום)

יותר ישראלים נוהרים למזרח אירופה

הבדיקה של Smartair גם העלתה שעות הערב הן השעות שבהן מבוצעות רוב הזמנות החופשה, כאשר שני בני הזוג בבית  ומזמינים במשותף את החופשה. 65% מההזמנות מבוצעות באמצעות כרטיס האשראי של הגבר, למרות שברוב המקרים ההחלטה על היעד ועל אופי הטיול היא של האישה. בנוסף, ניתן לראות המשך מגמה ברור באופי הזמנת החופשה של הישראלים וגידול מתמשך באחוז המזמינים חופשה מספר חודשים מראש.

לדברי ארז בוסו, מנכ"ל Smartair: "הנוסע הישראלי הופך לחכם יותר ומנצל לטובתו את מהפכת 'השמיים הפתוחים' והתחרות הגדלה בין חברות הלואו-קוסט הפועלות בישראל. המעבר מהזמנה ברגע האחרון להזמנה מוקדמת, מוביל למחירים נמוכים יותר ומשאיר תקציב לחופשה שנתית נוספת, ולא פעם בשנה כפי שהיה מקובל בעבר. עוד ניתן לראות שהמחיר הוא חלק בלתי נפרד מבחירת יעד החופשה. יותר ישראלים נוהרים למזרח אירופה בזכות המחירים הזולים של חברות הלואו-קוסט. הנוסעים הישראלים מעדיפים לטוס ליעד זול המאפשר מספר חופשות בשנה, מאשר להוציא את כל הכסף על חופשה אחת גדולה ויקרה."

smartair הינה פלטפורמה אינטרנטית חדשנית להזמנת טיסות וחופשות המאפשרת לשלב בין חברות תעופה (טסים עם חברה אחת וחוזרים עם אחרת) ולבחור את המלון המתאים ביותר בממשק אינטרנטי מלא. עשרות אלפי טיסות וחופשות הוזמנו באתר smartair בשנה האחרונה תוך גידול מתמיד שנובע מהעברת הכח ואפשרות הבחירה ללקוח.

עשרת היעדים שהוזמנו לקיץ 2017 בחברה, מהמקום העשירי: ניו יורק, פראג, ברצלונה, ברלין, בודפשט, איי יוון, אמסטרדם, בוקרשט ובמקום הראשון לונדון.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה