נמחקה העתירה נגד הקמת מלון בנתב"ג

בית המשפט לעניינים מנהליים דחה היום את עתירת עיריית לוד נגד מכרז רש"ת להקמת מלון בנתב"ג, שטענה כי הקמתו תפגע בהתפתחות של מלונות בתחומה
הדמיית המלון העתידי בנתב
המלון העתידי בנתב"ג. צפוי לשרת מגוון רחב של קהלים ובהם אנשי עסקים, צוותי אוויר ונוסעים בין טיסות. (הדמיה באדיבות רש"ת)
Monitour ads

בדיון שנערך הבוקר (ב') בבית המשפט לעניינים מנהליים בלוד, מחקה עיריית לוד את העתירה שהגישה כנגד המכרז להקמת בית מלון בנתב"ג. זאת על פי הצעת בית המשפט.

לפי הדיווח של רשות שדות התעופה (רש"ת), במסגרת טענותיה בעתירה, הכירה עיריית לוד בכך שנמל התעופה בן גוריון חייב להישאר "שטח גלילי" מחוץ לתחום הרשויות המקומיות, בניגוד לטענותיה בפני ועדת הגבולות – שהוקמה לבקשתה ולבקשת רשויות נוספות – במטרה להעביר חלק מהכנסות נתב"ג לרשויות מקומיות גובלות.

בעתירה נטען כי הקמת בית מלון בנתב"ג מונעת התפתחות של מלונות בתחום עיריית לוד וכי על ההכנסות ממנו להיות מופנות לעיריית לוד, כדי לפתח את העיר ולא להוות חלק מהכנסות (רש"ת).

כזכור, הגישה רש"ת לאחרונה עתירה כנגד התכנסות ועדת גבולות, במסגרתה טענה כי ההליך של ועדת גבולות הינו הליך פוליטי שבא לשרת את ראשי הרשויות המקומיות לקראת הבחירות שיתקיימו השנה וכי העתירה הנוכחית הינה חלק ממאבק זה.

מלון בנמל התעופה הבינ"ל בן גוריון ייכלל במפת אזורי עדיפות בחוק עידוד השקעות הון. המשקיע בבניית המלון בשיטת ה-DBOT – לפיה היזם מתכנן, בונה ומפעיל את המלון במשך תקופה ואח"כ מעביר אותו למדינה – יוכל לקבל החזר של 20%-33% מסך ההשקעה ממשרד התיירות.

המלון האמור ימנה בין 140-400 חדרים  בגישה ישירה לטרמינל 3 וברמה של 3 כוכבים או יותר ויכלול מגוון שירותים כגון אולמות כנסים חנויות, חדר כושר, הסעדה ועוד. במידה ובקשתו של הזוכה במכרז לקבלת אישור להחזר השקעה ממשרד התיירות לא תאושר, תעמוד לו הזכות לבטל את החוזה.

המלון יצפה על רחבות החניה ומסלולי ההמראה והנחיתה

הקמת בית מלון בנתב"ג צפויה לשרת מגוון רחב של קהלים ובהם אנשי עסקים, צוותי אוויר, תיירות פרטית, נוסעים בטיסות מעוכבות, ועוד.

מלון הולידיי אין אקספרס בלוטון שליד לונדון. אחד משורה של מלונות במתחם שדה התעופה. (צילום מהאתר)
הולידיי אין אקספרס בלוטון שליד לונדון. אחד משורה של מלונות במתחם שדה התעופה. (צילום מהאתר)

המלון בנתב"ג יוקם על כ-7.5 דונם צמודים לחלקו המערבי של המבנה הקרקעי של טרמינל 3, צמוד לתחנת הרכבת וצופה על רחבות החנייה למטוסים ועל מסלולי ההמראה והנחיתה. על הקרקע קיימת תכנית בינוי מאושרת להקמת בית מלון.

ברש"ת מציינים כי בתי מלון בשדות תעופה רבים בעולם הינם שירות מקובל לנוסעים, אנשי עסקים, צוותי חברות תעופה וקבוצות תיירות כשירות שהינו חלק ממערך השירותים הקשורים לניהול והפעלת שדות תעופה. הקמת מלון בנתב"ג  עונה על צורך תיירותי שעד היום לא קיבל ביטוי ומענה בתחום השירותים ללקוחות המגיעים לביקור בישראל לכנס, לאירוע או לביקור עסקים קצר.

"לאור מחסור בחדרי מלון בישראל בשנים האחרונות והביקוש לשירותי מלונאות, מתחזק הצורך בהקמת מלון בשטח נתב"ג כאשר מיקום המלון הינו ב'צומת' בין ערים מרכזיות במרכז ובקירבה הן  לתל אביב והן לירושלים. המלון, אשר ייבנה במרחק הליכה מהטרמינל בצמוד לרכבת, יאפשר צ'ק אין מהיר, 'המטוס למלון', כולל העברת כבודה ישירות למלון", מסבירים ברשות שדות התעופה.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה