מחקר: באתר Airbnb יש יותר מבקרים מאשר במותגי התיירות הגדולים

אתר מכירת לינות און ליין Airbnb, עוקף את האתרים המובילים בהשכרת חדרי מלון ואף את סוכני הנסיעות און ליין. עתה הוא גם שותף לקמפיין תיירות לשבדיה
דירה של Airbnb בניו יורק.
דירה של Airbnb בניו יורק. לחברה עשרות אלפי דירות בעיר ועתה היא בקמפיין משותף עם שבדיה לקדם תיירות לשם. (צילום מהאתר)

ברבעון הראשון של 2017 משכה Airbnb 106.9 מיליון מבקרים לאתר שלה, גידול של 31% לעומת אותה תקופה ב-2016. מספר זה גבוה יותר ממספר הפוקדים את אתר בוקינג.קום, הוטלס.קום ואתרי המלונות מריוט והילטון, כלומר אתרי סוכני נסיעות און ליין (OTA) ומלונות.

אתר ההשוואות SimilarWeb מצא עוד, כי משתמשי Airbnb בילו בממוצע 11.31 דקות באפליקציה של האתר, זמן ארוך יותר מזה של משתמשי האפליקציה של בוקינג ופחות מאשר משתמשי הוטלס, ששהו ביישומון 14.56 דקות.

מחקר אחר הראה כי בחודש מארס 2017,  30% מבין משתמשי האינטרנט בצפון אמריקה בגילאים שבין 18-34, כלומר אלה המכונים דור המיליניום או דור ה-Y, השתמשו בכלכלה השיתופית כדי למצוא מקום לינה, כמו Airbnb , בהשוואה ל-11% בלבד אצל בני 35 ומעלה.

גם בישראל מהוות Airbnb ודומותיה תחרות עזה למלונות, כאשר בתל אביב, לדוגמה, מספר היחידות להשכרה לתיירים לטווח קצר דומה לזה של מספר חדרי המלון.

והחברה לא שוקטת על השמרים ומייצרת יוזמות חדשות כל העת. כמו אקספדיה וטריפאווייזר, Airbnb מגבירה את מאמציה להידמות להן כמקור למידע על יעד, בתוספת להיותה אתר להזמנת לינות. כאשר היוזמה האחרונה שלה היא להפוך ליעד שיווק של שבדיה.

 

שבדיה בקמפיין משותף עם Airbnb

Visit Sweden, רשות התיירות הרשמית של שבדיה, פנתה לאחרונה אל Airbnb כדי ליצור קמפיין להגברת התיירות למדינה מארצות הברית. הקמפיין החל בחודש שעבר כששני הגופים מקדמים את נפלאות שבדיה – מיערות, דרך הרים וחופים כיעד לחופשה ולינה.

נמסר כי מדובר בקמפיין מיתוגי, לא מכירתי, שמטרתו לקדם את שבדיה כיעד עשיר בנופים וטבע ולא כדי להגדיל את מספר הלינות של Airbnb במדינה.

לפי נציגת רשות התיירות השבדית בארה"ב, באמצעות Airbnb הם יכולים להגיע אל קבוצת המטרה, שכן בהיות שבדיה יעד קטן עם אמצעים כלכליים מוגבלים, עליה למצוא דרכים אפקטיביות להעביר את המסר שלה לפיו בשבדיה יש הגנה בחוק לעקרון "החופש לשוטט" – שנותן לכולם את הזכות לשוטט בחופשיות בטבע, ללא תשלום: לישון על ההר, ליד האגמים, ביערות שקטים או בכרי דשא ירוקים, לקחת קיאק או לחוות את חיות הבר ממקור ראשון, לקטוף גרגרים ופטריות ופרחים מהאדמה – הכל לגמרי בחינם. "התשלום היחיד הוא כבוד לטבע ולבעלי החיים שם", אומר העיקרון.

מבחינת Airbnb, שמציעה 13,000 חדרים בשבדיה, הצהיר ג'יימס מקלור, המנהל הכללי של צפון אירופה בחברה, כי ערכיה המתקדמים הפכו אותה לשותף אטרקטיבי המתחבר למותג של Airbnb "שייך לכל מקום" – “Belong Anywhere” . "אנו רואים בשבדיה את השותף שלנו לטווח ארוך ואנו שמחים להצטרף לכוחות לקידום שוודיה כיעד", אמר.

כניסות התיירים הבינלאומיות של שבדיה עלו ב-3% ב-2016 ואילו העלייה מארצות הברית גדלה ברבעון הראשון של השנה ב-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה