כספם של כ-100 אלף לקוחות אייר ברלין אבד

כמאה אלף מלקוחות אייר ברלין שרכשו כרטיסי לטיסות טרנס-אטלנטיות, נותרו עם כרטיסים שאינם תקפים בשל ביטול טיסות ולא יזכו בפיצוי על כך
אייר ברלין. אחרי שהחברה חדלה מלפעול, המטוס החכור חזר לחברה-האם של אל על.. (צילום: ויקימדיה)
אייר ברלין. אחרי שהחברה חדלה מלפעול, המטוס החכור חזר לחברה-האם של אל על. (צילום: ויקימדיה)
Monitour ads

בעוד תשומת הלב נתונה בימים אלה לקריסת חברת הלואו-קוסט הבריטית מונארך והנזקים שנגרמים ללקוחותיה, לצד ביטולי הטיסות המאסיביים של ריינאייר, טרם הסתיימה גם פרשת אייר ברלין, שתותיר עשרות אלפים מלקוחותיה עם כרטיסי טיסה ללא ערך.

אייר ברלין אישרה ידיעה בתקשורת הגרמנית, כי כ-100 אלף מלקוחותיה יאבדו את כספם, מכיון שלא יזכו לפיצוי על טיסות שבוטלו בשל קריסתה הכלכלית של החברה.

החברה חדלת הפירעון, תפסיק את טיסותיה הטרנס-אטלנטיות ב-15 בחודש, וביטלה גם טיסות בתוך אירופה בשבועות האחרונים.

רוב הלקוחות שנפגעו הם כאלה שהזמינו את הטיסות ארוכות-הטווח לפני ה-15 באוגוסט, היום שבו הודיעה החברה על חדלות פרעון. ההכנסות מכרטיסים אלה נכנסו לקופת המפרק ומעטים הסיכויים שהלקוחות יזכו לקבל את כספם, שיילך קודם כל לנושים העיקריים.

עם זאת, המצב שונה לגבי לקוחות שעשו הזמנה אחרי ה-15 באוגוסט, שיפוצו על ביטול הטיסות, כפי שנמסר מדוברות החברה בגרמניה.

הפסד של 433.8 מיליון אירו בחצי השנה הראשונה של 2017

הפדרציה הגרמנית להגנת הצרכן ביקרה קשות את העובדה שנוסעים רבים שילמו סכומי כסף גבוהים עבור טיסות טרנס-אטלנטיות ויישארו ללא כל פיצוי. "זה מראה שחברות תעופה חייבות לבטח את עצמן ממש כפי שעושות חברות התירות המרכיבות חבילות נופש", אמר קלאוס מולר, מנהל הפדרציה.

לעומת זאת, הפדרציה של התעופה הגרמנית BDL שללה צעד כזה בטענה שמצבן הכלכלי של חברות התעופה כבר מבוקר על ידי רשויות התעופה האזרחיות במדינותיהן וכי זכויות הנוסעים מוגנות.

בתוך כך גילתה אייר ברלין את התוצאות הכספיות של המחצית הראשונה של 2017 שבה גדל ההפסד הכספי שלה ל-433.8 מיליון אירו בהשוואה ל-271.5 מיליון אירו באותה תקופה אשתקד, ואילו מחזור המכירות שלה צנח מ-1.7 מיליארד אירו בינואר-יוני 2016 ל-1.5 מיליארד אירו במחצית הראשונה של השנה.

כתבה קודמת על אייר ברלין:

קונדור ויורווינגס ממלאות את החלל של אייר ברלין בטיסות לקאריבים

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה