ישראל שיאנית התיירות לתאילנד ב-2016

מספר שיא של 161,502 כניסות בתיירות הישראלית לתאילנד בשנת 2016, עליה של 14.52% בהשוואה לשנת 2015. ישראל מובילה בהשוואה לכל שוק באירופה או במזה"ת
חוף בתאילנד. הגידול המשמעותי ביותר בטיסות לתאילנד היה בחברות התעופה הזרות עם קונקשן. (צילום: אינסטגרם tourismthailand)
חוף בתאילנד. הגידול המשמעותי ביותר בטיסות לתאילנד היה בחברות התעופה הזרות עם קונקשן. (צילום: אינסטגרם tourismthailand)

משרד התיירות של תאילנד TAT, מפרסם את נתוני התיירים במדינה בשנת 2016 ומהם עולה כי בסך הכל הגיעו לממלכה בשנה שעברה 32.5 מיליון תיירים, המהווים גידול של כ-9% בהשוואה לשנת 2015. מתוכם,  קרוב ל-6.2 מיליון תיירים היו מאירופה – עליה של כ-9.6%. מהמזרח התיכון הגיעו כמעט 750,000 תיירים – עליה של 13.5%.

אך מעל לכל, כמעט בודדת בפסגה, ניצבת ישראל עם מספר שיא של 161,502 כניסות, המהוות עליה של 14.52% בהשוואה לשנת 2015, שגם היא היתה שנת שיא. מספר זה מתקרב למספר יציאות הישראלים ב-2016 לכל יעדי חו"ל (עלייה של 15% וגבוה ממספר הישראלים שיצאו – 12% – לפי נתוני הלמ"ס. רק רוסיה עברה את ישראל מבחינת עליית התיירים לתאילנד ב-2016 (+23%) כאשר ב-2015 השוק הרוסי הצטמצם ב-45%. כלומר – אם מחשבים את 2015 ו-2016 יחדיו: ישראל היא השיאנית בהשוואה לכל שוק אחר באירופה או במזה"ת.

גם מבחינת מספר התיירים ביחס לגודל האוכלוסייה, ישראל נמצאת באחד המקומות הגבוהים בעולם עם 1.9% מסך האוכלוסייה שיצאה בשנת 2016 לתאילנד. כלומר כמעט 1 מתוך כל 50 ישראלים ביקרו בתאילנד במהלך 2016. רק מדינות סקנדינביה ושוויץ הגיעו למספר גבוה יותר בהשוואה לישראל.

גרף השוואתי ביקורי ישראלים בתאילנד. (מקור: TAT)
גרף השוואתי ביקורי ישראלים בתאילנד. (מקור: TAT)

ישראלים לתאילנד: משפחות בקיץ ובחגים, צעירים כל השנה

נתון מעניין נוסף הינו החלוקה של מספר התיירים הישראליים על פי חודשי השנה. מתברר שישראלים נוסעים לתאילנד בכל חודשי השנה וכמעט נעלמה החלוקה על פי שיא העונה מול עונה חלשה. על פי הנתונים, רק חודשי מאי ויוני הינם חודשים חלשים – כל שאר השנה כמעט שווה בחוזקו.

על פי דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל, מעניין לגלות תופעה נוספת: על פי רשות שדות התעופה (רש"ת), מספר הטסים מ/אל תאילנד ירד ב5.95%. המספר הזה מציין את מספר הנוסעים הטסים מ/אל ת"א בטיסות ישירות לבנגקוק, כולל תיירים זרים וכולל נוסעים ליעדי המשך. מכיוון שרק חברת תעופה אחת מחברת ישירות בין ישראל לתאילנד (אל על, ע"ר), ניתן להסיק מפער הנתונים שהגידול המשמעותי ביותר היה בחברות התעופה הזרות עם קונקשן (כמו איירופלוט, רויאל ג'ורדניאן, אליטליה, טורקיש איירליינס ואחרות).

מקדשים בבנגקוק. התיירות לתאילנד מקיפה את כל סוגי האוכלוסיה. (צילום: אינסטגרם tourismthailand)
מקדשים בבנגקוק. התיירות לתאילנד מקיפה את כל סוגי האוכלוסיה. (צילום: אינסטגרם tourismthailand)

לדברי קלמן, שנת 2016 עברה את כל הציפיות. "היינו בטוחים ששיא הכניסות ב-2015 קבע את התקרה הגבוהה ביותר שניתן לייצר מהשוק המקומי שלנו. אך לא כך הדבר: הישראלים רואים בתאילנד את יעד הנופש המועדף שלהם. התופעה הבולטת ביותר היא שכל פלח שוק, עם תאריכי הגעה שונים, בחר בתאילנד: משפחות בקיץ וחגים; טיולים מאורגנים בחורף; זוגות וצעירים לאורך כל השנה. גם השהות הממוצעת הארוכה של הישראלים בתאילנד (17 יום) והמספר הגבוה של ישראלים שחזרו לבקר בתאילנד בפעם שנייה או יותר (63%), מראה שהישראלי מרגיש בבית בתאילנד".

לדבריו, בשנת 2017, תעמיק לשכת התיירות את המודעות של תאילנד בקרב פלחי שוק חדשים למשל, בקרב ערביי ישראל, דתיים וחוגגי ירחי דבש ותחומי עניין נוספים ובהם תיירות קולינרית, ירוקה, בריאות וספורט. "אנחנו תקוה שגם בשנת 2017 נמשיך להוביל את השוק הגלובלי ונראה שחקני תעופה ותיירות נוספים שיחברו בין שתי המדינות", סיכם קלמן.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה