יהיה חורף חם בלופטהנזה

קבוצת לופטהנזה מסכמת את עונת הקיץ ומתכוננת לחורף הקרוב: תגיע דווקא בחורף למספר הטיסות השבועיות הגבוה ביותר של החברה בישראל - 36 טיסות שבועיות לעומת 31 כיום
באוקטובר הקרוב תוסיף חברת התעופה לופטהנזה ללוח הטיסות 5 טיסות שבועיות, הכוללות 2 טיסות בקו ת
באוקטובר הקרוב תוסיף חברת התעופה לופטהנזה ללוח הטיסות 5 טיסות שבועיות, הכוללות 2 טיסות בקו ת"א-פרנקפורט ועוד 3 טיסות בקו ת"א-מינכן. (צילום: יח"צ)
Monitour ads

"עולם התעופה לא נותן רגע מנוחה, רועש וגועש, חברות קמות ונופלות והסכמי השמיים הפתוחים הביאו לרמות של נסיעות שלא ידענו". כך אמר היום מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל, עופר קיש, בהתייחסו לעולם התעופה בכלל אך גם לישראל, שבה נרשם ללופטהנזה גידול של 10% בתנועה. לדבריו, תופעת הלואו-קוסט יצרה עליה בביקוש גם בחברות התעופה המסורתיות "כי כולם מדברים על יציאה לחו"ל, והחו"ל נגיש לכל אחד והחברות הסדירות (הלגאסי) נהנות מכך לא פחות".

מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל, עופר קיש. ממשיכה העליה בתיירות הישראלית בחברות התעופה של הקבוצה. (צילום: עירית רוזנבלום)
מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל, עופר קיש. ממשיכה העליה בתיירות הישראלית בחברות התעופה של הקבוצה. (צילום: עירית רוזנבלום)

שלא כמו בחורף רגיל, דווקא לקראת חורף 2017-2018 בחודש אוקטובר הקרוב, תוסיף חברת התעופה לופטהנזה ללוח טיסות החורף שלה, 5 טיסות שבועיות, הכוללות 2 טיסות בקו ת"א-פרנקפורט ועוד 3 טיסות בקו ת"א-מינכן. בכך תגיע לופטהנזה למספר הטיסות השבועיות הגבוה ביותר של החברה בישראל, עם 36 טיסות שבועיות לעומת 31 כיום.

קיש: "החל מסוף אוקטובר 2017 ועד סוף דצמבר 2017  נראה גידול של מעל ל- 4%  בהיצע המושבים במטוסי קבוצת לופטהנזה ביחס לאותה התקופה אשתקד. למעשה קבוצת לופטהנזה – המונה את לופטהנזה, SWISS  ואוסטריאן איירליינס – תגיע לשיא של 60 טיסות שבועיות לנמלי התעופה המרכזיים של אירופה: פרנקפורט, מינכן, ציריך, ווינה".

ארמון בלוודר בווינה. ביקוש של ישראלים לטיסות לווינה ממנה הם נוסעים לסלובקיה ומרחצאותיה. (צילום: Attilio Lombardo)
ארמון בלוודר בווינה. ביקוש של ישראלים לטיסות לווינה ממנה הם נוסעים לסלובקיה ומרחצאותיה. (צילום: Attilio Lombardo)

במפגש עיתונאים שנערך היום, התייחס קיש לנתוני קיץ 2017 וציין "בשנה האחרונה ניתן לראות עלייה בכמות נסיעות הפנאי, בנוסף לנסיעות העסקיות. גם בקיץ האחרון היה אפשר לראות המשך בגידול מספר הנופשים הישראלים במגוון יעדי גרמניה, בעיקר ליער השחור דרך נמלי הבית של לופטהנזה: מינכן ופרנקפורט. באוסטריאן איירליינס ראינו עלייה בכמות טיולי הספא, טיולי הקולינריה וחופשות משפחתיות בייעדי אוסטריה הקלאסיים: וינה, טירול וזלצבורג. ראינו עלייה בכמות הטסים ב-SWISS לחופשות משפחתיות בשוויץ,  המציעה גם חופשות סקי בחורף ".

קיש אמר ששיעור התפוסה במטוסי החברה עומדים על מעל 80% שנתי ובקיץ מעל 90% וכי יש גידול בהכנסה לנוסע.

גרמניה בכלל נמצאת במקום השלישי בטבלת תנועת הנוסעים בין ישראל לגרמניה (אחרי טורקיה וארה"ב): לפי רש"ת, בחודשים ינואר-אוגוסט 2017 טסו כמעט מיליון איש (יוצאים ונכנסים) לגרמניה – עליה של כ-14%.

עוד דיווח קיש על מגמה מעניינת שנראתה בחודשים האחרונים והיא עליה ניכרת בכמות המושבים הנמכרים מצפון אמריקה לישראל בטיסות של חברות התעופה השייכות לקבוצת לופטהנזה.  "אנחנו והמשרד בצפון אמריקה 'רבים' על המושבים לישראל", התלוצץ קיש. לדבריו, אפשר לייחס את ההתעניינות ההולכת וגוברת מצפון אמריקה למצב הבטחוני השקט יחסית בישראל.

בתוך כך מסר קיש כי מטוס ה- A350 החדש, אשר הוכנס לשימוש למספר טיסות בקו תל אביב-מינכן במהלך חודש אוגוסט, הוסיף כ-100 מושבים בכל טיסה, ולמרות זאת, הגיע לתפוסה גבוהה בכל הטיסות.

מושב בפרימיום אקונומי של אוסטריאן איירלינס. המחלקה נמצאת בשימוש של חברות. (יח"צ)
מושב בפרימיום אקונומי של אוסטריאן איירלינס. המחלקה נמצאת בשימוש של חברות. (יח"צ)

מחלקת Premium Economy חדשה בטיסות ארוכות הטווח באוסטריאן איירליינס

קיש סיפר על חידוש מחלקת Premium Economy חדשה שתושק על ידי אוסטריאן איירליינס החל מאביב 2018 בטיסות ארוכות טווח (בלופטהנזה כבר פועלת מחלקה כזו שנתיים). אליה ניתן לרכוש כרטיסים כבר מעתה. בסה"כ יתווספו 252 מושביPremium Economy  חדשים לצי המטוסים רחבי הגוף של אוסטריאן איירליינס (בין 18-24 מושבים במטוס, תלוי בסוג המטוס). מחלקה זו תציע מושבים רחבים עם מרווח גדול יותר לרגליים. ניתן יהיה לבחור מנות מתוך תפריט ייעודי, לשלוח 2 מזוודות ללא תשלום נוסף וליהנות מתוכנית הבידור הרחבה במסך אישי גדול.

קיש סיפר כי "תמיד יש חשש שתהיה זליגה ממחלקת העסקים אל הפרימיום אקונומי, שהיא מעט זולה יותר". אולם לדבריו, זו כבר הוכחה כהצלחה מסחרית בעיקר בשוק העסקי. "חברות עסקיות שהתנגדו לאפשר לרמה מסויימת של עובדים לטוס בביזנס קלאס, מתירות לחלק מהם לטוס בפרימיום אקונומי."

את הטיסות במחלקת Premium Economy ניתן להזמין כבר מעתה, באמצעות אתר האינטרנט של אוסטריאן איירליינס, מרכזי השירות או  סוכן נסיעות. המחלקה המרווחת מאפשרת לנוסעים חוויית טיסה משודרגת במחירים משתלמים במיוחד. למשל, טיסת הלוך ושוב מת"א לבנגקוק, תעלה החל מ-1,789 דולר וטיסה הלוך ושוב מת"א להונג קונג תעלה החל מ-1,809 דולר כולל מסי נמל והיטלים (המחירים תקפים לטיסות החל מה-6 במארס 2018).

קמפיינים שיווקיים אינטרנטיים

בשבוע שעבר השיקה לופטהנזה קמפיין אונליין לקידום מכירות של מינכן בעונת החורף, במספר אתרי אינטרנט (מינכן במחיר התחלתי של 309 דולר)  ובשבוע הבא תצא החברה קמפיין במסגרת ליגת האלופות באתר האינטרנט של ערוץ ספורט 5, במטרה  לקדם את יעדי החורף ( במחיר התחלתי של 329 דולר).

לצד זאת, לופטהנזה ו-SWISS השיקו לראשונה מסע פרסום ארוך טווח, על גבי שילוט חוצות בנתב"ג, במטרה להגביר את מודעות הנוסעים לחברות התעופה. כמו כן, SWISS תעניק חסות בטורניר גולף שיערך במהלך אוקטובר במועדון הגולף של קיסריה.

כרטיס מיילס אנד מור של לופטהנזה. (צילום: יח"צ)
כרטיס מיילס אנד מור של לופטהנזה. (צילום: יח"צ)

עוד התייחס קיש  לשיתוף הפעולה שיש לחברה  עם חברת האשראי כ.א.ל. במסגרת מועדון ההטבות Miles & More. "בשנה האחרונה בעקבות  קמפיין  שערכנו לקידום המודעות להטבות שבשימוש בכרטיס האשראי, ראינו  עליה של יפה במספר המשתמשים בכרטיס בישראל.  היה לנו חשוב להדגיש את היתרון הבלעדי שלנו והוא העדר תפוגה מיילים (miles) של הנוסע בכרטיס. למעשה אצלנו מחזיקי כרטיס האשראי יכולים ליהנות משימוש במיילים תמיד ", ציין קיש.

שירות נוסף אותו תקדם הקבוצה  במהלך השנה הקרובה הינו תכנית ה-PPB – Partner Plus Benefit , פלטפורמה המיועדת למגזר העסקי ( B2B). בהתייחס לכך  ציין עופר קיש: "למועדון ה-PPB של קבוצת לופטהנזה יתרון רב עבור בעלי החברות הקטנות/בינוניות. כך, למשל, כאשר בעל עסק מטיס את עובדיו לנסיעה עסקית, הנוסע צובר נקודות בכרטיס המועדון הפרטי שלו, בנוסף, נצברות נקודות PPB  לחשבון החברה, אותן ניתן להמיר  לכרטיסי בונוס, שדרוגים, תשלום עבור מושבים, כניסות לטרקלינים ועוד. שירות זה תקף לחברות התעופה : לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס, יורו ווינגס, אייר קנדה,יונייטד איירליינס ובריסל איירליינס."

מה יהיה עם אייר ברלין

אייר ברלין היא חברת התעפוה השנייה בגודלה בגרמניה ומתקרב מועד ההכרעה בעתידה, שכן היא חדלת פירעון. לופטהנזה מעוניינת לרכוש חלקים ממנה וכבר טען מנכ"ל ריינאייר, מייקל או'לירי שמדובר ב"חלוקת שלל" בין ממשלת גרמניה ללופטהנזה על הנכסים של אייר ברלין.

לדברי קיש, ללופטהנזה יש כיום 40 מטוסים של אייר ברלין הפועלים בחכירה רטובה (כולל צוות המטוס) כיורו ווינגס, חברת הלואו-קוסט של קבוצת לופטהנזה. "החברה נשענת על המטוסים האלה. זה חשוב והגורמים יצטרכו לתת את דעתם על כך".

כתבה קודמת על עתיד אייר ברלין ולופטהנזה:

קרבות אוויר בעולם התעופה

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה