טכנולוגיה לבישה לנוסעים: הכל בשעון

מנכ"ל Sabre גיא כהן: הטכנולוגיה הלבישה מציעה לספקי שירותי תיירות דרך חדשה ועוצמתית לתקשר עם הלקוחות. בשנת 2016 צפוי שוק הטכנולוגיה הלבישה לגלגל 14 מיליארד דולר
טכנולוגיה לבישה. השעון מעדכן על מספר מסוע המזוודות, היכן ממוקמת התחבורה לעיר ואיפה נמצא המלון. (צילום: יח
טכנולוגיה לבישה. השעון מעדכן על מספר מסוע המזוודות, היכן ממוקמת התחבורה לעיר ואיפה נמצא המלון. (צילום: יח"צ)
Monitour ads

טכנולוגיה לבישה – סדרת מוצרים הכוללת שעונים חכמים, מדי כושר, חיישנים ביומטריים ואפילו ביגוד מחובר – כבר החלה לחולל שינוי באופן שבו אנחנו מטיילים. השעון החכם מציג מידע עדכני על טיסות, שערי עליה למטוס, מד הכושר מעדכן על כמות הצעדים, והחיישן המובנה בשעון החכם מודד את הדופק. השעון מעדכן על מספר מסוע המזוודות, היכן ממוקמת התחבורה לעיר ואיפה נמצא המלון. הוא אפילו יכול להיכנס אל חדר המלון שלו בעזרת השעון החכם, בלי להזדקק למפתח או כרטיס.

גיא כהן, מנכ"ל Sabre מסביר, כי מכשירים לבישים מעניקים לנוסעים מידע במבט מהיר, בלי שיידרשו לדוג את הטלפון הסלולרי שלהם ממעמקי התיק. הם מחליפים ניירת מסורבלת כמו כרטיסי טיסה, כרטיסי עליה למטוס, שוברי מזוודות ואפילו מפתחות לחדרי מלון ומציעים במקומם ממשק אלקטרוני קל ונגיש. התקנים הלבישים מאפשרים למטיילים להמשיך וליהנות ממוזיקה, תכני בידור, יישומי כושר וטכנולוגיות אחרות, שבהן הם משתמשים בחיי היומיום שלהם, בעודם נמצאים בדרכים. בנוסף, הם מעניקים לארגונים המסתמכים על מנהלים שנמצאים בנסיעות עסקים – דרכים חדשות לנהל את היבטי הבטיחות והרווחה של העובדים שלהם.

השוק יגלגל עד 2020 כ-34 מיליארד דולר

גיא כהן: "גם למלונאים יש שפע של אפשרויות חדשות לתקשר ישירות עם המטיילים." (צילום: יח"צ)
גיא כהן: "גם למלונאים יש שפע של אפשרויות חדשות לתקשר ישירות עם המטיילים." (צילום: יח"צ)

כל הסימנים מצביעים אף הם על המשך הצמיחה המהירה של מגמת אימוץ המכשירים הללו. על פי נתוני CCS Insights, בשנת 2016 צפוי שוק הטכנולוגיה הלבישה לגלגל 14 מיליארד דולר והוא צפוי לגדול עד שנת 2020 ולגלגל 34 מיליארד דולר. בשנת 2014 העריכה חברת נילסן כי אחד מכל שישה צרכנים השתמש בהתקן מיחשוב לביש אחד לפחות – וכי מרבית המשתמשים הללו היו צעירים ואמידים למדי. הסקר של נילסן מצא, כי כמעט מחצית (48%) ממשתמשי הטכנולוגיה הלבישה היו בגילאי 18 עד 34, וכי 29% הרוויחו יותר מ-100,000 דולר בשנה.

טכנולוגיות לבישות מציעות לאנשים שעורכים נסיעות עסקים מספר יתרונות: הן מאפשרות מידע בהצצה מהירה, לחיצה אחת וללא סרבול מיותר,  מאפשרות להתחבר בקלות למשרד, בעוד מד כושר מאפשר להם להמשיך לוודא שהם נמצאים בתנועה, הולכים ומתעמלים במידה מספקת, ממש כמו בבית, ומספקות זרם יציב של נתונים על אודות משתנים פיזיקליים, דוגמת דופק, לחץ דם וכיוצא באלה.

כהן הוסיף והדגיש כי סוכנויות נסיעות לארגונים יכולות לנתח את המידע הזה – לאחר שקיבלו רשות כמובן – על-מנת לוודא שבריאותם של אנשי מפתח בארגון לא נפגעת עקב נסיעות מרובות מדי.

הטכנולוגיה הלבישה מציעה לספקי שירותי תיירות דרך חדשה ורבת עוצמה לתקשר עם הלקוחות. נראה שזהו אמצעי תקשורת שהנוסעים לא מוטרדים ממנו, כל עוד ההודעות ממוקדות ורלוונטיות. גם למלונאים יש שפע של אפשרויות חדשות לתקשר ישירות עם המטיילים. יש רק להקפיד שהמסרים למכשיר הלביש יהיה רלוונטיים בדיוק לחלק במסע שבו נמצא הנוסע.

כהן סיכם ואמר כי "ספקי מוצרי תיירות שישכילו להיות מעורבים בפלטפורמה הזו באופן אסטרטגי יוכלו להרוויח וליהנות מהיתרון שמעניקה חוויה חלקה – ואישית – יותר עבור הנוסע".

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה