חבילות זולות מתדלקות את התיירות

הוזלת מחיר הדלק הסילוני, הקמת חברות הלואו-קוסט ורפורמת השמים הפתוחים בארץ ובעולם, לצד הרשתות החברתיות, שינו לתמיד את התיירות העולמית
מלונות תל אביב על חוף הים. להיות כאן במחיר של פחות מ-500 דולר לחבילה מאירופה. (צילום: שיינה גלוקמן)).
מלונות תל אביב על חוף הים. גם לתל אביב יש חבילות "לואו קוסט".(צילום: שיינה גלוקמן)).
Monitour ads

לונדון. אין ספק שהתיירות לישראל וממנה רושמת שיאים שלא ידענו כמוהם. זהו חלק ממגמה עולמית שמקורה בהנגשת התעופה לאוכלוסיות שבעבר לא חלמו לטוס לחו"ל.  תרמו לכך כמובן הוזלת מחיר הדלק הסילוני ורפורמת השמים הפתוחים בארץ ובעולם, זאת לצד התקשורת והרשתות החברתיות שמתדלקות את הבאז סביב הנסיעות לחו'ל בעזרת כתבות מזה וצילומים אינסופיים מזה, הנותנים את הרושם ש"כולם נוסעים".

גם ישראל נהנית מהצמיחה של התיירות בעולם, שצפוייה להגיע ל-7 מיליארד בשנים הקרובות . בחודש אוקטובר 2017 נכנסו לישראל 426.4 אלף תיירים – עליה של 57% ביחס לחודש אוקטובר אשתקד. בתשעה החודשים הראשונים של 2017 במצטבר, נכנסו לישראל כ-3 מיליון תיירים – עליה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בתוך התיירות הכוללת, תל אביב – הן כחלק מפרוייקט ה"סיטי ברייק" של משרד התיירות עם ירושלים – והן בפני עצמה, נהנית גם היא מפריחה, חרף הטענה שמחירי המלונות יקרים מדי.

עודד גרופמן, מנהל השיווק של התאחדות המלונות בתל אביב, שהשתתף השבוע בתערוכת WTM בלונדון במאמץ להוסיף ולשווק את מלונות העיר , אומר שגם תל אביב מציעה חבילות "לואו-קוסט" לתיירים. כך, לדוגמה, חבילה הכוללת טיסה של איזי ג'ט מלונדון ושלושה לילות במלון גרנד ביץ' בחוף תל אביב על בסיס לינה וארוחת בוקר, מוצעת ב-274 פאונד, טיסה של וויזאייר מלונדון ושלושה לילות במלון קראון פלזה ב-348 אירו, ובמחיר דומה למלונות גליליאו וסי-נט. המחיר הוא לאדם בחדר זוגי.

גיל סתיו מישראייר. חבילות במחיר של טיסה בלבד. (צילום: עירית רוזנבלום)
גיל סתיו מישראייר. חבילות במחיר של טיסה בלבד. (צילום: עירית רוזנבלום)

גם הישראלים לא יושבים בבית

נתוני הלמ"ס לחודש אוקטובר מלמדים שהנהירה של הישראלים לחו'ל לא עוצרת. יציאות הישראלים לחו"ל דרך האוויר בינואר-אוקטובר 2017 מראים כי מדובר בגידול של 12.1 אחוזים בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה בשנה שעברה ובכ-6.1 מיליון יציאות.

גיל סתיו, מנהל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר, שעשה אף הוא בתערוכת WTM בלונדון, אומר שכחברת תיירות, ישראייר עוסקת בעיקר בתיירות יוצאת, אך גם בתיירות נכנסת. ביריד הוא פוגש "נציגי ממשלות, מלונות וספקים שנותנים לנו שירותי קרקע ונציגי שדות תעופה, כשכולם מרוכזים במקום אחד".

לדבריו, ביריד רואים את המשך המגמה של הדיגיטל מוכוון לקוח: דע מי הלקוח שלך, מה הוא רוצה ואוהב, דע לנבא מה הדבר הבא שהוא ירצה ותציע לו אותו.

עוד הוא אומר שהישראלים מחפשים כל העת את המוצר המשתלם ביותר, את הדיל ובכל היעדים החדשים, את היתרון של השמיים הפתוחים. לדברי סתיו, כסיטונאים הם מייצרים במחיר שבעבר אפשר היה לקבל בו רק טיסה – עד 500 דולר – חבילה הכוללת טיסה, העברות ומלון חמישה כוכבים בעשרות יעדים. לדוגמה: לבאקו שבאזרבייג'ן, 370 דולר 4 לילות מלון 5 כוכבים; בוקרשט – מלון שרתון, 2 לילות  ב-412 דולר; בלגרד – 4 לילות ברדיסון בלו – 418 דולר; ברלין – 4 לילות במלון 4 כוכבים ב-440 דולר; וארנה – 4 לילון במלון 5 כוכבים ב-275 דולר.

ולקראת עונת הסקי המתקרבת, תציע ישראייר באמצעות חברת סקי דיל החברה בקבוצה, חורף אתגרי במונטנגרו שיכלול לא רק סקי אלא גם אופנועי שלג, טרקים ועוד.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה