התיירות היוקרתית צומחת כפליים מהתיירות הרגילה

רוב לקוחות שוק היוקרה מגיעים מארצות הברית ומסין, כאשר גרמניה וצרפת הן היעדים הפופולריים ביותר ליעדי יוקרה באירופה. מעבר לים, ארה"ב גוברת על קנדה
מלון סטאי תל אביב בכיכר השעון ביפו, יפתח את שעריו בינואר 2018. (צילום: אסף פינצ'וק)
מלון סטאי תל אביב בכיכר השעון ביפו.400 דולר ללילה - כמעט יוקרתי במונחים בינלאומיים. (צילום: אסף פינצ'וק)
Monitour ads

שוק נסיעות היוקרה פורח: נסיעות במחירים גבוהים צמחו כמעט פי שניים בהשוואה לשוק התיירות הכללי בשנים האחרונות. מדינות המוצא הגדולות ביותר לתיירות הלאקשרי הן ארצות הברית עם 13,7 מיליון נסיעות וסין עם 10 מיליון. שוקי מקור עיקריים אחרים הם יפן, בריטניה וטאיוואן.

מסתבר שיותר ויותר נופשים משקיעים סכומים ניכרים בשבועות שבהם הם יוצאים לחופשה. שוק נסיעות היוקרה הראה גידול של כ-18% מאז שנת 2014 – פי שניים משוק הנסיעות הבינלאומי הכולל, שגדל ב-9% מאז אותה שנה.

כך עולה מניתוח מיוחד של World Travel Monitor ® – גוף שמנטר את תעשיית התיירות ואשר נערך על ידי חברת המחקר IPK הבינלאומית בהזמנת יריד התיירות ITB ברלין. לצורך ניתוח זה, טיולי היוקרה הבינלאומיים הוגדרו כטיולים קצרים של עד שלושה לילות, עם הוצאה של יותר מ-750 אירו ללילה, ונסיעות ארוכות של ארבעה לילות ויותר עם הוצאה של יותר מ -500 אירו ללילה. בשנת 2016, נרשמו 54 מיליון נסיעות יוקרה בינלאומיות ונתח השוק של נסיעות אלה עלה ל-7% בשנה שעברה.

הקתדרלה בברלין.
הקתדרלה בברלין. גרמניה ניצבת בראש היעדים המועדפים על תיירי היוקרה. (צילום: עירית רוזנבלום)

גרמניה היא יעד תיירות היוקרה האירופי הפופולרי ביותר

באירופה, גרמניה קיבלה כמעט 4 מיליון מבקרים יוקרתיים בשנת 2016, ולכן החליפה את איטליה כיעד הנסיעה היוקרתי מספר אחת באירופה לעומת 2014. אחרי גרמניה ניצבות צרפת, איטליה ובריטניה.

רוב נסיעות היוקרה באירופה מבוצעות על ידי הבריטים – 3,6 מיליון נסיעות, לפני הצרפתים והגרמנים.

מעבר לאוקיאנוס, יעד הנסיעה היוקרתי הפופולרי ביותר היה ארה"ב, עם 8,1 מיליון נסיעות, לפני קנדה וגרמניה.

רשתות מובילות עם מלונות יוקרה. מקור: ויקיפדיה ו-hoteltopnews
רשתות מובילות עם מלונות יוקרה. מקור: ויקיפדיה ו-tophotelprojects

חופשות עירוניות היו סוג החופשה היוקרתי ביותר

חופשות בחו"ל יחד עם נסיעות לביקורי משפחה וחברים וכן טיולי פנאי אחרים, מייצגים את החלק הדומיננטי של כל הנסיעות יוקרה עם כמעט 75%, בעוד נסיעות עסקים היו רק כל נסיעה רביעית. הסוגים הנפוצים ביותר של חופשות יוקרתיות הן חופשות עירוניות המהוות פלח שוק של 29% ואחריהן חופשות הכוללות סיורים וגם חופשות בטן-גב בחופים ובשמש.

תיירות היוקרה מייחסת חשיבות רבה לסוכני הנסיעות

כ-83% מתיירי היוקרה משתמשים באינטרנט לצורך תכנון החופשה, בדומה מאוד לכלל התיירים הבינלאומיים. עם זאת, 51% מהנוסעים היוקרתיים בעולם משתמשים בסוכנויות נסיעות כמקור מידע, בעוד שהממוצע העולמי נמוך בהרבה – 33%. תוצאה דומה נראית גם כאשר מדובר בסוכנויות הנסיעות כאתר ההזמנה: בעוד בממוצע 27% מכלל התיירות הבינלאומית מזמינה נסיעות באמצעות סוכנות נסיעות, בנסיעות היוקרה מדובר ב-40%.

ממצאי World Travel Monitor ®  בנושאי מגמות הנסיעות האחרונות ותחזיות לפיתוח התיירות, יוצגו בכנס ב-9 ו-10 בנובמבר 2017 בפיזה, איטליה.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה