העתיד המבטיח של תיירות הקרוזים

גם ביקור באוניה העוגנת בנמל אשדוד מספק הצצה אל החיים הטובים שעל ספינת קרוז, שבה הכל זוהר ומפואר והבחירה הקשה ביותר היא באיזו מסעדה לאכול היום
דשא אמיתי על הסלבריטי סילואט. שלא כמו באוניות הענק, כאן האווירה יותר אלגנטית ורגועה. (צילום: יח
דשא אמיתי על הסלבריטי סילואט. שלא כמו באוניות הענק, כאן האווירה יותר אלגנטית ורגועה. (צילום: יח"צ)
Monitour ads

חמישה אוטובוסים עמוסים בסוכני נסיעות, עשו השבוע את דרכם לאשדוד, כדי לעלות על אוניית הפאר Celebrity Silhouette® שעגנה ליום אחד בנמל הדרומי של ישראל. גם ביקור על אוניה עוגנת מספק את התחושה של איך מרגישים החיים הטובים של מי שמפליגים על הגלים בחופשה שבה אין צורך לעשות כלום – לא לנהוג, לא לארוז ולפרוק מזוודות בכל יום, לא לחפש מסעדה או בידור לשעות הערב, אלא לשכב לנוח בבריכה או בספא ולא לעשות כלום.

את הביקור באוניה יזמה חברת סנורמה, נציגת המכירות של תאגיד השייט רויאל קריביאן בישראל, לרגל אירוע מצוינות ענק, אליו הוזמנו מעל 200 סוכני נסיעות מרחבי הארץ.

האנייה של סלבריטי, חברה-בת של רויאל קריביאן, משקלה 122,000 טון ועליה 12 מסעדות ובתי קפה שונים, תיאטרון מפואר, קזינו, ספא וחדר כושר, ברים ולאונג'ים, בריכות ותוכנית בידור לילדים בגילאים שונים.

הענקת פרסים לסוכנים המצטיינים על ידי מנכ"ל סנורמה, אורי שנבל. (צילום: סנורמה)
הענקת פרסים לסוכנים המצטיינים על ידי מנכ"ל סנורמה, אורי שנבל. (צילום: סנורמה)

האורחים-לרגע סעדו במסעדות הדגל המפוארות באנייה: Qsine ו-Tuscan Grille  . לאחר סעודת הגורמה הוזמנו אל אולם ה-Celebrity Central – שם נערך טקס חלוקת התעודות ומגני ההערכה לסוכני הנסיעות המצטיינים של שנת 2017. בסיום הטקס עלה לבימה ליאור סושרד, שהפליא בתעלולים על-חושיים כשהוא משלב בהומור מסרים ואמירות מעולמות התוכן של סוכני הנסיעות בכלל ושל הסוכנים העוסקים בשייט בפרט.

תחום השייט ממשיך לצבור פופולריות בקרב מגוון נרחב של הנופשים בכל רמות השייט. לדברי אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה, גם בתחום הפלגות היוקרה נראה שינוי במגמה ועלייה בביקוש: "אם בעבר רוב המפליגים באניות היוקרה היו מטיילים ותיקים שמכירים את ענף השייט, בשנים האחרונות בוחרים יותר ויותר צעירים בממוצע גילאי 40 בחבילות הבוטיק ומחפשים את חוויית ה'הכל כלול' גם בשייט יוקרה. לאחרונה ובעקבות הביקוש החדש שנוצר, הקמנו מחלקת שייט יוקרתית המייצגת את החברות המובילות בעולם" הוסיף שנבל.

בין הסוכנים המצטיינים נמנו סוכנים של חברות קרוזיט, טרוול בוטיס, אמסלם טורס, אמריקן אקספרס, גולדן טורס נתיבות, לונה טורס, איסתא אשדוד, איסתא VIP, גו אמריקה-קרוז אאוטלט, לכיש טורס מודיעין, מונה טורס מחחלקת שייט, המטייל-דיסקבר אמריקה, תלמה נסיעות-מחלקת שייט,  דיזנהאוז-בי טי סי, טארגט טורס, איסתא מחלקת שייט ו-I Cruise.

הבריכה החיצונית בסלבריטי סילואט. יש גם בריכה פנימית וג'קוזי. (צילום: יח"צ)
הבריכה החיצונית בסלבריטי סילואט. יש גם בריכה פנימית וג'קוזי. (צילום: יח"צ)

האמריקאים שולטים

אין ספק שקשה לגבור על האמריקאים בתחום הזה של אוניות הקרוז: הספינות מפוארות ונותנות תחושה של מלון יוקרה. אוניה כזו היא הסלבריטי סילואט (Celebrity Silhouette®) השייכת לסדרת האוניות האלגנטיות יותר של רויאל קריביאן. היא אינה בגודל העצום של אוניות הקרוז מסדרת האואזיס ודומיהן, אין עליה קיר טיפוס או משטח החלקה על קרח, אלא יכולת לשאת כ-3,000 אורחים. על הסיפון העליון מתפרסת מדשאה טבעית שמדיפה ריח של דשא קצור, עליה ניתן לערוך פיקניקים באוויר הפתוח. אולמות תרבות מספקים מופעים מרהיבים בזמן ההפלגה.

החברה אף זכתה בפרס היוקרתי "פרס המצוינות" עבור רשימת היין הייחודית שלה, שמשקפת מבחר יינות שנבחרו בקפידה הן מבחינת איכות היינות והן מבחינת סגנון והתאמת המחיר לתפריט המסעדות על האנייה.

פרס המצוינות הוענק לה על ידי Wine Spectator, שהיא הסמכות העולמית המובילה בתחום היין, המפרסמת מגזין עצמאי (יחד עם אתר אינטרנט) בנושאי יין  ומבקרת מעל 18 אלף יינות מידי שנה המגיעים  לכ-3 מיליון קוראים מרחבי העולם.

Celebrity Cruises® כבר אספה לא מעט פרסים יוקרתיים ובהם "חברת השייט היוקרתית הטובה ביותר" בפעם השמינית ברציפות, "חברת השייט הטובה ביותר באירופה" בפעם השישית ברציפות, "האנייה הטובה ביותר"  ובפרס "האנייה היוקרתית הטובה ביותר" בפעם השביעית ברציפות.

המנכ"ל שנבל מוסיף כי רויאל קריביאן וסלבריטי קרוזס בפרט, שמה לה למטרה להביא איכות וחווייה יוקרתית ללקוחותיה. "הזכיות בפרסים שנה אחר שנה מחזקות את החברה כמובילת השוק ואת ההכרה וההוקרה העולמית למאמציה והישגי הצמיחה שלה, באופן עקבי ברחבי העולם".

לחברת השייט מגוון מסלולים וצי אניות היוצאות למסלולים ברחבי העולם ביניהם: “סלבריטי מילניום" המשייטת רוב עונות השנה במזרח הרחוק ומציעה שורה ארוכה של מסלולים במדינות המזרח, באוסטרליה וניו־זילנד וביעדים נוספים. אורך הקרוז משתנה, ואפשר להתאים את הקרוז לצרכים ולתקציב.

חדר על הסלבריטי סילואט. חלון לצפייה בים החולף ומבט אל הנמל. (צילום: יח"צ)
חדר על הסלבריטי סילואט. חלון ומרפסת לצפייה בים החולף ומבט אל הנמל. (צילום: יח"צ)

בישראל תחום הקרוזים זוהר פחות

אם הישראלים ממלאים את האוניות המפליגות בחו"ל ומהווים חלק מהתיירות הישראלית היוצאת הפורחת – הרי שתחום הקרוזים לישראל לא מצטיין.

הסלבריטי סילואט עגנה אמנם הפעם בנמלי ישראל שלושה לילות, כשעל סיפונה אלפי תיירים שיצאו לתור את "ארץ הקודש", אולם בעבר פרח תחום הקרוזים והגיע למאות אלפי תיירים בשנה. צירוף של מצב בטחוני בישראל ואח"כ במדינות השכנות, הוריד את המספרים באופן דרמטי.

חדר על הסלבריטי סילואט. חלון לצפייה בים החולף ומבט אל הנמל. (צילום: יח"צ)
הספריה על הסלבריטי סילואט. משלבת אירועי תרבות בהפלגה. (צילום: יח"צ)

המספרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספרים את הסיפור בבירור: בשנת 2014, השנה שבה התחרש בקיץ מבצע "צוק איתן", הגיעו בקרוזים לישראל בחודשים ינואר-ספטמבר 66,4 אלף תיירים, ב-2015 – 52 אלף, ב-2016 – 49,4 אלף ואילו ב-2017 – 24,000.

לדברי שנבל, עיקר תיירות הקרוזים מתרכזת עתה בחודשים אוקטובר-נובמבר במסגרת מסעות לארץ הקודש היוצאים מרומא וכן קרוזים במארס-אפריל.

שנבל אומר שהירידה של מצרים וטורקיה ממפת ההגעות של חברות הקרוזים פגעה גם בישראל, כי החברות מחפשות מסלולים של מספר יעדים וכל עוד מצרים וטורקיה לא ייחשבו לבטוחות – לא תהיה התאוששות. "יש לי חבר, סוכן אוניות בטורקיה, שהיו לו 700 הגעות בשנה, כלומר, כמיליון וחצי תיירים. ב-2017 נרשמו שלוש הגעות בלבד. טורקיה נמחקה ממפת הקרוזים".

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה