חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטיילים בארץ: הכל על שביל ישראל

את המאמר הזה כתבנו לכל מי שאוהב לטייל ברגל, ויש הרבה אנשים כאלו. בוודאי שמעתם על שביל ישראל ותהיתם אם הוא מתאים גם לכם. אנחנו רוצים לשכנע אתכם שכן – שביל ישראל יכול להתאים ממש לכל אדם אשר רוצה לצאת אל הטבע, להנות ולטייל. בואו נכיר את השביל שהפך כבר לתופעה. נבין היכן הוא עובר ומה הוא יכול להציע לכם.

שביל ישראל – תופעה של שביל

שביל ישראל הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולרי. מי שגילו אותו בהמוניהם היו דווקא צעירים אשר השתחררו מהצבא והחליטו לטייל בארץ במקום במזרח הרחוק או דרום אמריקה. אותם צעירים גילו ששביל אחד שחותך את ישראל מצפון לדרום יכול לספק להם חוויות שישארו איתם לכל החיים והכל ללא צורך בטיסה או בממון רב. בתקופה האחרונה, גילו את שביל ישראל מטיילים רבים אשר לא יכלו לעזוב את גבולות המדינה בעקבות מגיפת הקורונה. רבים חיפשו פעילות אשר ניתן לעשות באוויר הפתוח וגילו את הטיולים בחיק הטבע ואת השביל היפה.

מטיילים בארץ: הכל על שביל ישראל

שביל ישראל מסומן בשלושה פסים הצמודים זה לצד זה בצבעים:

  • כחול – מסמל את הים התיכון, ים כינרת, ים המלח והים האדום.
  • לבן – מסמל את השלג בחרמון.
  • כתום – מסמל את המדבר.

השביל מתחיל בכפר גלעדי אשר בצפון ומסתיים על החוף של מפרץ אילת, לחופי הים האדום. הוא עובר ברבות מהאטרקציות והאתרים הקיימים בישראל, אך כמובן שלא בכולם. המסלול אורך 1040 ק"מ. רבים ממי שמטיילים אותו עושים כמובן רק מקטעים ממנו. יש כאלו אשר בכל פעם מתחילים מהנקודה בה הפסיקו כ שלאחר זמן מה, הם ישלימו את כל המסלול. השביל עובר על חופי הכנרת, הגליל, הר הכרמל, חוף הים התיכון, עולה לירושלים, יורד לנגב ולמדבר יהודה ומסתיים כאמור באילת עצמה. לאורך המסלול אפשר לפגוש אנשים מעניינים ואפילו להתארח אצל אנשים טובים המזמינים ללינה אצלם בבית, אירוח לקפה או סתם מציעים מים קרים. אלו זכו לכינוי 'מלאכי השביל'. את השביל ניתן לראות בשירות של חברת גוגל הנקרא סטריט וויו. זהו שירות המאפשר לראות תמונות מכל אורך השביל. לאחר פתיחת השביל לטיול הרגלי, נפתח גם שביל אשר מיועד לרכיבה על אופני הרים בתוואי דומה לזה המקורי אבל כמובן מותאם לרכיבה.

שביל ישראל הוא פרוייקט אשר נחנך בפסח של שנת 95. השביל מתוחזק על ידי ועדה מיוחדת אשר מורכבת מאנשי הקרן הקיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע משרד החינוך התרבות והספורט ועוד. הוועדה הזאת היא האחראית על עדכונים שונים כמו גם על סימון השביל ותחזוקתו. ברבות השנים, נוצרו שבילים שונים המתווספים אל שביל ישראל כגון 'שביל הגולן' או 'שביל ירושלים' או 'דרך הבשורה' למשל.

נגישות