משרדי נסיעות: האפליקציה כבר לא מספיקה

סוכן הנסיעות נדרש לגשר על הפער שבין משרד הנסיעות המסורתי לבין העולם הטכנולוגי המצוי כיום בקצות האצבעות של כולנו. הפתרון הוא ה-physital- שילוב של פיזי ודיגיטלי. קבוצת לופטהנזה בחזית הטכנולוגיה
מילדרד, העוזרת האישית הווירטואלית של לופטהנזה, המחפשת עבור הנוסע את הטיסות הזולות ביותר בתשעה החודשים הקרובים. (צילום: יח
מילדרד, העוזרת האישית הווירטואלית של לופטהנזה, המחפשת עבור הנוסע את הטיסות הזולות ביותר בתשעה החודשים הקרובים. (צילום: יח"צ)

ביריד התיירות WTM שהתקיים בשבוע שעבר בלונדון, עלה כי מטיילים דורשים כיום מסוכן הנסיעות שלהם יותר מאשר אתר אינטרנט ואפליקציה. לפי סקר, הלקוחות מצפים מהסוכן למזג בין הנוכחות הפיסית לדיגיטלית ולשאוף למה שמכונה כלכלת ה-“physital” – שילוב של המלים physical ו-digital.

לסוכנים מוצע לגשר על הפער שבין המפגש פנים אל פנים עם הסוכן במשרד הנסיעות, לבין הדרישות של המטיילים כיום, באמצעות כמה טכנולוגיות חדשות.

אחת מהן היא ה-Chatbot – רובוט-שיחה, המשלב בינה מלאכותית עם מכונה המתקשרת עם הלקוח הפוטנציאלי דרך אפליקציה בדרך כמו-אנושית, ללא מערבות אנושית ישירה. חברות ענק אינטרנטיות כמו בוקינג ואקספדיה, כבר החלו להשתמש בצ'טבוקס, הלומד מה הן העדפותיו של הלקוח ומספק לו הצעות רלוונטיות.

טכנולוגיה נוספת היא המציאות המדומה (VR), שאומצה על ידי סוכנויות נסיעות כמו תומס קוק ו-TUI הקמעונאים. הלקוחות יכולים לחוות את אתר הנופש והמלון דרך משקפי המציאות המדומה של סמסונג במשרדים וכך מתאפשר לסוכנים לשלב את הטכנולגיה בהליך המכירה.

העזרים הטכנולוגיים החדשים, מסייעים ללקוחות לא רק בעת ההגעה לנמל התעופה, אלא עוד כשהם בבית, בזמן חיפוש הטיסה. (צילום: יח"צ)
העזרים הטכנולוגיים החדשים, מסייעים ללקוחות לא רק בעת ההגעה לנמל התעופה, אלא עוד כשהם בבית, בזמן חיפוש הטיסה. (צילום: יח"צ)

מנכ"ל היריד, סימון פרס (Press) אמר כי רבים סברו שהטכנולוגיה תחסל את סוכן הנסיעות המסורתי, אבל המציאות היא שהטכנולוגיה נותנת לסוכנים אפשרות לעמוד בציפיות של און ליין גם במציאות הגשמית.

באחד המושבים שעסקו בטכנולוגיה ביריד, אמר אלכס שאשו, נשיא מנוע חיפוש הטיסות הישראלי Alice, שעם ההתקדמות הטכנולוגית של הלקוחות, יש נתק בין איך שאנחנו מחוברים לרשת האינטרנט בבית לבין החיבור לרשת במלון. "היסודות לא נמצאים שם עדיין, כך שיש הזדמנות טכנולוגית עצומה במרחב של עולם המלונאות".

העוזרת האישית של לופטהנזה

גם קבוצת לופטהנזה ממשיכה להשקיע בעזרים טכנולוגיים המסייעים ללקוחותיה לא רק בעת ההגעה לנמל התעופה, אלא עוד כשהם בבית, בזמן חיפוש הטיסה.

בחודש שעבר השיקה אוסטריאן איירליינס את myAustrian Messenger, סייען וירטואלי, המספק תשובות תוך שניות ובמשך כל היממה באמצעות המסנג'ר של פייסבוק. לדוגמה, הוא תומך בחיפוש טיסות ובשאלות לגבי מטען, שירות וסטטוס טיסה.

כעת, משיקה קבוצת לופטהנזה את מילדרד, עוזרת אישית וירטואלית המחפשת עבור הנוסע את הטיסות הזולות ביותר לאורך תשעה החודשים הקרובים. המשתמשים  במילדרד יכולים לצמצם את תוצאות החיפוש לתאריכים ומחלקות טיסה לבחירתם. כאשר הם מחפשים מחיר לטיסה באפליקציית מסנג'ר של פייסבוק, ניתן להקליד את השם המלא של נמל ההמראה או היעד, את קוד שדה התעופה ואפילו את עיר מגוריהם כנקודות מוצא. מילדרד מזהה את שדה התעופה הקרוב ביותר ממנו ממריאות טיסות לופטהנזה ולאחר מכן מאתרת את המחירים הנמוכים ביותר לטיסות יוצאות כמו גם לטיסת חזרה שבוע מאוחר יותר. לאחר מציאות הטיסה הזולה ביותר, המשתמשים מועברים ישירות לאתר האינטרנט LH.com בגרסת המובייל, שם הם יכולים להזמין את הטיסה היישר מהסמרטפון שלהם.

מילדרד מעוצבת כגברת ידידותית המרכיבה משקפיים ואוספת את שערה הוורוד לקוקו עגול על ראשה. המשתמש אינו נדרש למלא טופס כלשהו והתהליך מתנהל כדו-שיח כתוב. לכן המסנג'ר של פייסבוק הוא האפליקציה המתאימה לשימוש עם מילדרד, הזוכרת את נמל ההמראה למשך 24 שעות ויכולה להמשיך ולענות על שאלות. תוכנת הבוט (קיצור של המילה "רובוט") שולטת בגרמנית ובאנגלית וגם מזהה שמות של מקומות ותאריכים. גרסת הבטא של מילדרד כבר זמינה. בשלב הראשון מילדרד תבין גרמנית ואנגלית ובהמשך יתווספו עוד שפות.

החיפוש אחר המחיר הטוב ביותר זמין למשתמשי iPhone  ואנדרואיד באמצעות אפליקציית פייסבוק מסנג'ר החינמית. כתבו בחלון החיפוש "Lufthansa Bets Price" כדי להתחיל בדיאלוג עם כלי התוכנה. כדי לבדוק את מילדרד במחשב שולחני, הזינו את הכתובת mildred.lh.com בחלון הדפדפן. בשני המקרים יש צורך בחשבון פייסבוק.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה