ביום ראשון יסתיימו הליכי רכישת אליטליה

המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת אליטליה היה ה-16 באוקטובר. הדד ליין להשלמת הצעד הפרוצדורלי שקבעו המנהלים המיוחדים הוא יום ראשון ה-5 בנובמבר
הליכי מכירת נכסי חברת התעופה האיטלקית אליטליה נכנסים לישורת האחרונה. (צילום: יח
הליכי מכירת נכסי חברת התעופה האיטלקית אליטליה נכנסים לישורת האחרונה. (צילום: יח"צ)
Monitour ads

עתה, משחברת אייר ברלין חדלה מלהתקיים, מתפנה תעשיית התעופה לסיום הליכי הקבורה של חברת אליטליה. בפרזנטציה שעסקה בתוצאות הרבעון השלישי של השנה אמר באחרונה מנכ"ל קבוצת לופטהנזה קארסטן שפוהר, כי אם ההתמודדותה על חלקים מחברת אליטליה תוכתר בהצלחה, תהפוך הקבוצה את שדה התעופה פיומיצ'ינו ברומא למרכז האירופי החמישי המרכזי שלה.

כיום מפעילה הקבוצה מרכזים (hubs) בשדות התעופה הבינלאומיים של פרנקפורט ובמינכן – בשניהם עבור מטוסי חברת התעופה לופטהנזה, בציריך עבור מטוסי SWISS ובווינה עבור חברות התעופה האוסטרית אוסטריאן איירליינס – החברות בקבוצה.

עוד אמר שפוהר, כי חברת הלואו-קוסט יורווינגס של הקבוצה תפעל בתרחיש כזה ממילאנו לינטה ומילאנו מלפנסה, מהם פעלה אליטליה.

מטוס לופטהנזה. אחרי 81 ממטוסי אייר ברלין, מתמודדת גם על מטוסי אליטליה. (צילום: יח"צ)
מטוס לופטהנזה. אחרי 81 ממטוסי אייר ברלין, מתמודדת גם על מטוסי אליטליה. (צילום: יח"צ)

קבוצת לופטהנזה הגישה הצעה רשמית לבנייה מחדש של חברת התעופה אליטליה, תחת שם הקוד "NewAliItalia" . החברה בחרה שלא להגיש הצעה לרכישת החברה בשלמותה, אלא הביעה עניין רק בחלקים מקווי התעופה הגלובליים שלה, לצד קווים מקומיים פנים-אירופיים. ההצעה כוללת תכנית קונספט לבנייתה מחדש, בדגש על מודל עסקי ממוקד, אשר ייצר אופק כלכלי לטווח ארוך.

לשמור על אליטליה כמובילה עצמאית

בינתיים דיווח הפייננשל טיימס כי קרן ההון הפרטית האמריקנית סרברוס קפיטל מנג'מנט, פנתה לאליטליה בהצעה לשמור אותה מבצעית, כמובילה עצמאית. על פי הדיווח, סרברוס תהיה מוכנה להשקיע בין 100-400 מיליון אירו בחברת התעופה האיטלקית, כחלק מתוכנית שבה ממשלת איטליה תשמור על נתח בחברת התעופה לצד האיגודים המקצועיים. שני הגופים גם ישתתפו בתכנית חלוקת רווחים. קרן ההון האמריקנית היא בעלת ניסיון קודם בארגון מחדש של מפעילים גדולים.

חרף ההצעה, סרברוס טרם הגישה הצעה לרכישת נכסי אליטליה ועד כה רק לופטהנזה ואיזיג'ט אישרו את הגשת הצעותיהן. בין עשרת הרוכשים האפשריים של המטוסים היתה גם חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר, שמנכ"לה, מייקל אולירי סירב להשתתף במכרז לאייר ברלין.

המועד האחרון להגשת הצעות רכישת אליטליה היה ה-16 באוקטובר. הדד ליין להשלמת הצעד הפרוצדורלי שקבעו המנהלים המיוחדים הוא יום ראשון ה-5 בנובמבר.

אליטליה היא חברת תעופה סדירה, בסיסה ברומא-פיומיצ'ינו, ברשותה 104 מטוסים והיא טסה ל-87 יעדים עם 117 קווים. לחברה גם נציגות בישראל שממשיכה לפעול.

חברת הדגל האיטלקית נכנסה להליך ה"ניהול המיוחד" בתחילת חודש מאי, אחרי שהעובדים התנגדו לתוכנית ההבראה שהציעה הממשלה האיטלקית והיתה כרוכה בפיטורים נרחבים. מועצת השרים של איטליה (הגוף הניהולי של הממשלה האיטלקית) אישרה לאליטליה הלוואת גישור בגובה 600 מיליון אירו, אשר אפשר את המשך פעילותה עד לנובמבר 2017. ממשלת איטליה האריכה את הלוואת הגישור בסך 600 מיליון אירו ועוד הוסיפה 300 מיליון אירו, כדי לאפשר את המשך פעולתה של אליטליה עד הקיץ.

תפקידם של המנהלים המיוחדים הוא להכין עבורה תוכנית עסקית במטרה לאתר שותפים שישקיעו בחברה ויסייעו לשקם אותה. המנהלים מקווים שיוכלו למסור את החברה פושטת הרגל בשלמותה והצעה שתוגש לרכישתה כיחידה אחת, תקבל העדפה. עם זאת, מתוך הכרה במציאות ובסיכוייו של מהלך כזה, פעילות הטיסה ושירותי הטיפול הקרקעי הוצעו כגופים נפרדים.

לכשיתקבלו ההצעות לרכישת החברה ויאושרו, תאפשר הממשלה למתמודדים לחדד ולשפר את הצעתם עד סוף אפריל 2018, תקופה שלאחריה ההצעות ייבחנו על ידי רשות ההגבלים של האיחוד האירופי, מהלך שעשוי לארוך בין 4-6 חודשים.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה