בואינג: השוק הסיני יזדקק ליותר מ-7,200 מטוסים עד 2036

היקף הביקוש בעשרים השנים הקרובות צפוי להסתכם ב-1.1 טריליון דולר -גידול של 6.3% לעומת התחזית אשתקד, הודות להתחזקות הכלכלה הסינית
מטוסי ה-737-8 MAX החדשים עדיין מהווים את ליבו של שוק המטוסים צרי-הגוף בסין. (צילום: יח
מטוסי ה-737-8 MAX החדשים עדיין מהווים את ליבו של שוק המטוסים צרי-הגוף בסין. (צילום: יח"צ)
Monitour ads

יצרנית המטוסים בואינג, שהיא ספקית המטוסים המסחריים הגדולה ביותר בסין, צופה דרישה ל-7,240 מטוסים חדשים במהלך 20 שנים הבאות, בשווי של כ-1.1 טריליון דולר במדינה זו.

דו"ח התחזית השנתי של החברה בנושא שוק התעופה הסיני לשנת 2017, מציג גידול של 6.3% בביקוש למטוסים מסחריים, לעומת התחזית המקבילה אשתקד.

רנדי טינסת', סגן נשיא לשיווק ומכירות, אמר כי התחזית הנוכחית נתמכת בצמיחה המתמדת של הכלכלה הסינית, ההשקעה המרובה של סין בתשתיות, מעמד הביניים המתפתח וההתחזקות המתמשכת של שוק התעופה המסחרית. לדבריו, "קצב הגידול של צי המטוסים הסיני צפוי לעבור את הממוצע העולמי. אנו חוזים כי כ-20% מהביקוש למטוסים חדשים ברחבי העולם יגיע מחברות התעופה הסיניות".

מטוסים צרי-גוף עדיין נמצאים בבסיסם של ציים המשמשים לטיסות פנימיות ואזוריות בסין. בואינג צופה ביקוש ל-5,420 מטוסים צרי גוף חדשים עד שנת 2036, שיהוו 75% מסך כל מסירות המטוסים ב-20 השנים הבאות. "כיום, אנו עדים ליותר חברות תעופה גדולות וכן חברות שכר בכל רחבי אסיה, שבוחרות לרכוש מטוסים צרי-גוף חדשים, במטרה להרחיב את טווח השירותים שהן מציעות לתיירים וללקוחות העסקיים" ציין טינסת' והוסיף כי נתוני צבר ההזמנות מלקוחות בסין, מצביעים על כך שמטוסי ה-737-8 MAX החדשים עדיין מהווים את ליבו של שוק המטוסים צרי-הגוף בסין.

עוברים לציי מטוסים קטנים ובינוניים

בנוסף, בואינג צופה ביקוש ל-1,670 מטוסים רחבי-גוף במהלך 20 השנים הקרובות. חברות התעופה עוברות בהדרגה לציים המורכבים ממטוסים קטנים ובינוניים במטרה להרחיב, להגמיש ולייעל את רשתות היעדים שהן מפעילות. על פי התחזית של בואינג, מירב הביקוש למטוסים רחבי-גוף בעתיד יגיע משוק התובלה והמטען.

"שוק התיירות היוצאת בסין ממשיך להתרחב וצפוי להגיע לשיא חדש של 200 מיליון נוסעים בשנה". ציין טינסת', "הודות לטכנולוגיות חדשות, יכולות מתקדמות ויעילות חסרת תקדים, משפחות מטוסי ה-787 וה-777 ישחקו תפקיד מפתח בהיצע טיסות ארוכות הטווח לשוק התיירות הסיני".

בואינג צופה כי שוק התעופה המסחרית בעולם יזדקק ל-41,030 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות, בשווי כולל של כ-6.1 טריליון דולר.

נכון להיום, כמחצית מהמטוסים המסחריים הפועלים בסין כיום הינם מטוסי בואינג.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה