אל על השיקה הבוקר את מטוסי הדרימליינר החדשים שלה

בנוכחות ראשי הנהלת בואינג העולמית, שר התחבורה והנהלת החברה, קיימה אל על ארוע מרשים לקראת קבלת 16 מטוסי הדרימליינר של בואינג, בהם השקיעה יותר ממיליארד דולר
האירוע המתוקשר של אל על, שבישר על הדרימליינר החדש. לוועד עובדי התחזוקה שורה של טענות נגד תנאי העסקתם. (צילום: עירית רוזנבלום)
האירוע המתוקשר של אל על, שבישר על הדרימליינר החדש. לוועד עובדי התחזוקה שורה של טענות נגד תנאי העסקתם. (צילום: עירית רוזנבלום)
Monitour ads

"אני שמח גם כשר וגם כישראלי. אל על גם כשהיא חברה פרטית – היא לאומית", כך אמר הבוקר שר התחבורה, ישראל כץ, באירוע שקיימה חברת אל על לרגל קליטת 16 מטוסי דרימליינר של בואינג.

כץ, אבי רפורמת השמיים הפתוחים, ציין כי אל על השכילה לצמוח בעידן התחרותי לשיאים חדשים. "ישראל ניצבת במקום הראשון בעולם ברפורמה. לא רק הושגו היעדים אלא שאל על עומדת בתחרות בצורה יוצאת מהכלל. הנהלת החברה – בתרומת העובדים – הקימה את חברת UP והצליחה לשמור על מעל 30%, בהפחתה קלה, בחלקה בעוגת התעופה מישראל".

מימין, תמי מוזס-בורוביץ, מנכ"ל אל על דוד מימון, שר התחבורה ישראל כץ וריי קונור מבואינג. (צילום יח"צ)
מימין, סגנית יו"ר דירקטוריון אל על תמי מוזס-בורוביץ, מנכ"ל אל על דוד מימון, שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר אל על אלי דפס וסגן נשיא בואינג היוצא, ריי קונר. (צילום סיון פרג')

מנכ"ל אל על, דוד מימון, אמר שיש רגעים בחייה של חברה שבה רואים חלום שמתגשם. "היה לנו חלום ויש לנו דרימליינר – "We had a dream and now we have a Dreamliner",  אמר.

מימון הודה לתמי מוזס-בורוביץ סגנית יו"ר דירקטוריון אל על, ליו"ר היוצא עמיקם כהן ואיחל הצלחה ליו"ר הדירקטורין החדש, אלי דפס ולריי קונר, סגן נשיא בואינג, שליווה את כל הליך ההצטיידות של החברה והגיע היום לאירוע ההשקה.

מימון: "מערכת היחסים שלנו עם בואינג חצתה את הקו בין חברה ללקוח. אל על היא כמעט החברה היחידה שכל המטוסים שלה הם של בואינג."

לדברי מימון, צי מטוסי הדרימליינר נרכש בהשקעה של למעלה מ- 1.25 מיליארד דולר. הראשון מבין 16 מטוסי הדרימליינר-בואינג 787 המתקדמים בעולם מצטרף לצי המתחדש של אל על החל מאוגוסט 2017. החל מספטמבר יבצע טיסות לאירופה ומסוף אוקטובר ישולב בהדרגה בטיסות ליעדים ארוכי הטווח של אל על בצפון אמריקה והמזרח הרחוק.

מטוסי הבואינג 787-דרימליינר פועלים כבר בקו לישראל בכמה חברות תעופה ובהן היינאן הסינית, בריטיש איירווייז, יונייטד איירליינס, אייר קנדה ואף אייר אירופה.

בנימה אישית אמר מימון כי כאשר נכנס לתפקיד הציב לעצמו רף למצב את אל על בשורה הראשונה של כל נוסע לישראל וממנה. "הוקמו צוותי עבודה, ואחד החשובים שבהם עסק בשדרוג והחלפת המטוסים. אני גא בדרך שבה החלום קרם עור וגידים".

גם ריי קונר, סגן נשיא בואינג, אמר שהיחסים בין אל על לבואינג הם יחסים של "חברות מיוחדת" וגם לדבריו, אפשר לספור על אצבעות שתי ידיים את מספר החברות שמופעלות על ידי צי של יצרן אחד.

בתשובה לשאלה מה תהיה הקיבולת של אל על בהתחשב בעובדה שמטוסי הדרימליינר קטנים במעט ממטוסי החברה כיום, אמרו בחברה כי המטוסים החדשים בנויים לטוס בניצולת גבוהה גם כי הם חדשים וגם כי אפשר יהיה לממש את ניצולם ככל שיידרש.

מימון אמר עוד כי בנובמבר פותחת החברה קו למיאמי "ועם המטוסים החדשים ייפתחו קווים נוספים. כל דבר בעיתו".

מטוסי הדרימליינר החדשים של אל על

מטוסי הדרימליינר החדשים שאל על תפעיל, ימלאו תפקיד משמעותי בהמשך התנופה והצמיחה של החברה בכל רחבי העולם וביסוס המותג שלה. הם יתרמו ליכולתה של החברה להרחיב את רשת הנתיבים מתל אביב ולהטיס את הנוסעים ליעדים המבוקשים, ישירות ובנוחות חסרת תקדים, הודות למחלקת העסקים החדשה ולמחלקת הפרימיום אקונומי שמושקת לראשונה באל על.

מטוס הדרימליינר 787-9, כולל שלוש מחלקות שירות (ללא מחלקה ראשונה): מחלקת עסקים: 32 מושבים הנפתחים למיטה שטוחה ומאפשרים גישה למעבר מכל מושב. בסידור של 1-2-1; פרימיום אקונומי: 28 מושבים רחבים ומרווחים , בסידור של 2 – 3 – 2 ומחלקת תיירים: 222 מושבים, בסידור של 3 – 3 –  3 מושבי המיועדים לטיסות ארוכות טווח. ובסך הכל 282 מושבים.

אל על מציעה במטוסי הדרימליינר החדשים חוויית טיסה ברמה הגבוהה ביותר, בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות המצויות במטוס. בין היתר, מערכת המצמצמת את השפעת כיסי האוויר ומסייעת לטיסה חלקה יותר, מערכות לטיהור האוויר ולהגברת הלחות היוצרות תחושה של טיסת נינוחה ונעימה יותר לרווחת הנוסעים.

מושבים במחלקת העסקים בדרימליינר. (צילום יח"צ)
מושבים במחלקת העסקים בדרימליינר. (צילום יח"צ)

משאבים רבים הושקעו בעיצוב חדש בחלקו החיצוני של המטוס ובתכנון ועיצוב חלל תא הנוסעים. את תהליך העיצוב הובילה חברת עיצוב בינלאומית, מהטובות בעולם, PriestmanGoode. שמומחיותה עיצוב חוויית נוסע במטוסים.

כחלק מתהליך ההתחדשות של אל על, החלה החברה בתהליך אסטרטגי מוקדם אשר פותח בשיתוף עם המעצב ברוך נאה, במסגרתו נוצרו קונספטים עיצוביים חדשים שיהלמו את ההתחדשות הצפויה. הללו באו לידי ביטוי בשפת יהלומים, צבעוניות חדשה וטקסטורות. עבודה זו הועצמה על ידי חברת העיצוב PriestmanGoode, אשר פיתחה מוטיבים עיצוביים אלו כחלק מהראייה העיצובית הכוללת, שבאה לידי ביטוי במטוס כולו: בריפודי המושבים, בטפטים של המחלקות, בעיצוב החיצוני ועוד.

ארוחת צהרים במחלקת עסקים בדרימליינר של אל על. (צילום יח"צ)
ארוחת צהרים במחלקת עסקים בדרימליינר של אל על. (צילום אנטולי מיכאלו)

כחלק מהמהות הישראלית של אל על ליווה את תהליך העיצוב, יחד עם צוות אל על, המעצב עידן נויברג, אשר שילב את נקודת המבט העיצובית הישראלית.

ההשראה העיקרית לעיצוב החדש, נשאבה מאוצרות ארכיטקטוניים בנופה של ישראל, משחקי הגומלין בין אור לצל, הייחודיים לישראל ומשתקפים בציוני דרך בולטים בתוואי הנוף הפיזי של המדינה, שימשו השראה למוטיב היהלום, שעומד במרכז העיצוב החדש, וצורתו בולטת וחוזרת, לאורך גוף המטוסים ובכל מחלקות השירות.

סביבת הנוסע בכל מחלקות השירות עוצבה בקפידה. במטוס נפחי אחסון גדולים ונדיבים, תאי האחסון העליונים גדולים ומרווחים. לאורך כל הטיסה ייהנו הנוסעים מתאורת לד צבעונית היוצרת חווית טיסה נעימה ומרגיעה. התאורה משתנה מעת לעת ומותאמת לכל שלבי הטיסה ולאופי השירות.

עוד יוצעו לנוסעים מערכת בידור מתקדמת מסוג AVOD מבית  פנסוניק, עם כ-150 סרטים, 100 פרקים סדרות אמריקאיות מוכרות, כ-0 פרקים מסדרות ישראליות אהובות, כ-200 אלבומי מוסיקה מהארץ והעולם, ספרי אודיו ומשחקים. ומדריכי יעד.  בנוסף, הנוסעים יוכלו ליצור לעצמם פלייליסט אישי, וכך לצפות ולהאזין לתכנים המועדפים עליהם לכל אורך הטיסה.

הנוסעים הצעירים בטיסה יוכלו ליהנות מממשק ייעודי בעיצוב צבעוני וקליל עם עולם תוכן עשיר מותאם לילדים. המערכת מציעה מממשק ייעודי הכולל הרצאות, שיעורים, דף יומי ומוסיקה לקהל שומר המסורת.

כמו כן להנעמת הטיסה ייהנו הנוסעים מאפליקציות ייחודיות: מפת תלת מימד אינטראקטיבית של מסלול הטיסה , אפליקציית צ'אט המאפשרת לקיים שיחת צ'אט בין נוסעי הטיסה,   אפליקציית לקריאה נוחה של עיתונים ומגזינים ועוד.

לנוחות כל הנוסעים שקע מקור מתח חשמלי  115V ושקע USB לטעינה של ציוד בידור אישי וכן אינטרנט מהיר של חברת ViaSat  שיוכנס לשירות במהלך שנת 2018.

 

Monitour ads

תגובה אחת

השאר תגובה