אליטליה עוד לא הרימה ידיים: מתמקדת בטווח הארוך

אליטליה, המתמודדת עם קשיים קיומיים ונמצאת ב"ניהול מיוחד", מעדיפה לדבוק בטווח הארוך ביותר ממובן אחד: טיסות ארוכות-טווח הוא אחד מהם
מטוס איירבוס של אליטליה
מטוס איירבוס של אליטליה. הצי שלה כולל מטוסי איירבוס A330 ובואינג 777 רחבי גוף לטיסות ארוכות טווח. (צילום יח"צ)
Monitour ads

חברת התעופה האיטלקית אליטליה ממשיכה לטוס ואף לתכנן תוכניות, ונראה כי האסטרטגיה הנוכחית שלה היא טיסות ארוכות-טווח (long haul), ביניהן טיסות מישראל ללוס אנג'לס בתקופת החורף. זאת לצד טיסות (דרך רומא) במהלך עונת החורף 2017/2018  לניו יורק, בוסטון ומיאמי. כמו כן יוצעו טיסות לאי מאלה שבמלדיביים, החל מה-31 באוקטובר ועד ה-24 במארס 2017.

אליטליה פועלת כיום תחת "ניהול מיוחד", כאשר שלושה מנהלים מונו לה במסגרת הליך המקביל לכינוס נכסים עסקי (בדומה ל"צ'פטר 11" האמריקאי, המהווה הגנה מפני נושים). חברת הדגל האיטלקית נכנסה להליך ה"ניהול המיוחד" בתחילת חודש מאי, לאחר שנקלעה לחובות כבדים ואילו העובדים התנגדו לתוכנית ההבראה. שהציעה הממשלה האיטלקית והיתה כרוכה בפיטורים נרחבים.

מועצת השרים של איטליה אישרה לאליטליה הלוואת גישור בגובה 600 מיליון אירו, כאשר על המנהלים המיוחדים יהיה לפרסם את תוכניתם להצלת החברה בתוך 180 יום, והם יוכלו לקבל הארכה של 90 יום.

חרף מצבה, לא בוטלה עד כה אף טיסה של החברה והיא אף קיבלה אישור מארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א, כי הפקידה את כל הערבויות הנדרשות להמשך פעילותה השוטפת.

חברות תעופה לא נוהגות להיעלם לגמרי: בדרך כלל הן נרכשות על ידי גופים אחרים בזכות ה"נדוניה" שיש להן כמו מטוסים בסכומי עתק, מכונאים ו"סלוטים" בשדות תעופה היקרים כיום מפז, והן משנות את שמן כמו סוויאייר שהפכה לסוויס, אולימפיק לאייג'יאן, סייפרוס אייווייס ששבה לחיים ועוד.

לטוס רחוק ולשרוד

לוס אנג'לס
לוס אנג'לס.טיסת רומא-לוס אנג'לס היא הטיסה הישירה היחידה בין איטליה והחוף המערבי שבארה"ב (צילום discoverlosangeles)

אליטליה, המוגדרת מוביל לאומי, תופסת כיום רק 8.6% מנפח התעופה באיטליה, כאשר לפניה ניצבות ריינאייר האירית, שצפויה לתפוס בקיץ 20% מנפח התנועה ואיזיג'ט הבריטית, המהווה 11.5% משוק התעופה באיטליה.

הזירה הפנים-אירופית הפכה לצפופה מאד בשנים האחרונות גם בשל הצמיחה הדרמטית של חברות הלואו-קוסט. נראה שבחברה האיטלקית סוברים שהסיכוי היחיד של חברת תעופה מסורתית סדירה (לגאסי) כמו אליטליה, הוא להתמקד בטיסות ארוכות-הטווח כמו טיסות טראנס-אטלנטיות לארה"ב וגם ליפן, שבהן יש עדיין לחברות הלואו-קוסט נתח שוק לא משמעותי ולחברות עם רשת נתיבים גדולה – יש יתרון.

לכן מטילה אליטליה את מלוא כובד משקלה על טיסות הלונג-הול עם מחירים תחרותיים וחוויית טיסה מתקדמת.

היא מציעה, לצד מחלקות התיירים והעסקים גם "פרימיום אקונומי" – קבינה נפרדת בטיסות לטווח ארוך במטוסי איירבוס A330 ובואינג 777 רחבי גוף. הבידוק נעשה בדלפק מחלקת העסקים ובמטען מתאפשרות שתי מזוודות עד 23 ק"ג כל אחת, ללא תשלום.

מספר המושבים בקבינה של פרימיום אקונומי עומד על 17-24, כאשר במושבים משענת-גב מתכווננת, 20% יותר מרווח בין השורות ומושב מרווח ב-20% מהמושב במחלקת תיירים. זאת לצד מערכות בידור מתקדמות וכן בחלק מהמטוסים אפשרות חיבור ל-WIFI  בתשלום, חיבור USB  ובמטוסי איירבוס A330 – טלפון עם טכנולוגיית לוויין.

הרוכשים כרטיס במחלקת "פרימיום אקונומי" בטיסות לטווח ארוך בקו תל אביב-רומא-תל אביב, למשל,  טסים במחלקת עסקים ובנוסף מתארחים בטרקלין האח”מים בדרך חזרה לתל אביב.

שלוש טיסות שבועיות מאיטליה לחוף המערבי שבארצות הברית

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), הישראלים ממשיכים לרכוש כרטיסי טיסה של אליטליה – אולם פחות. במאי 2017 חלה ירידה של 14.6% בתנועות נוסעים בנתב"ג בין ישראל לאיטליה מ-42,8 אלף ל-36,6 אלף. במצטבר, מתחילת השנה עד חודש מאי, חלה ירידה של 11% בתנועות הנוסעים ל-157 אלף.

לאיטליה כיעד ראשון מבחינת יציאות ישראלים, חלה במאי ירידה של קרוב ל-17.5% – לכ-82 אלף נוסעים אולם מתחילת השנה – ינואר-מאי 2017 – חלה ירידה של פחות מאחוז אחד לכ-298 אלף נוסעים.

בטיסות הישירות לרומא חלה מתחילת השנה ירידה של 6.6% לכ-246 אלף נוסעים ובחודש מאי לבדו – ירידה של 24.6% מ-64,3 אלף ל-48,5 אלף. דווקא למילאנו נרשמה עלייה של 7.17% ל-24,677 נוסעים.

כאמור, אליטליה אשר בשנים האחרונות הפעילה את הקו ללוס אנג'לס בין החודשים אפריל-אוקטובר בלבד, החליטה להרחיב את פעילותה בחורף הקרוב ולהפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו זה. טיסת רומא-לוס אנג'לס היא הטיסה הישירה היחידה בין איטליה והחוף המערבי שבארה"ב ומאפשרת למטיילים לבקר ביעדי התיירות המבוקשים בקליפורניה ובערים נוספות בצפון מרכז ודרום אמריקה, הודות להסכמי הקוד שייר עם דלתא.

הטיסות מרומא ללוס אנג'לס יופעלו בימים רביעי שישי ושבת וימריאו מנמל התעופה פיומיצ'ינו בשעה 10:00 בבוקר וינחתו בלוס אנג'לס שבקליפורניה בשעה 14:10 בצהריים. בדרך חזרה ימריאו הטיסות מלוס אנג'לס בשעה 16:10 וינחתו ברומא ביום למחרת בשעה 13:10

הודות לטיסה ללוס אנג'לס, 33 יעדי אליטליה באיטליה ושאר העולם יאפשרו טיסות קישור לקליפורניה בחורף הקרוב.

הטיסות ללוס אנג'לס יופעלו במטוסי בואינג 777, שבהם 293 מושבים עם שלוש מחלקות טיסה (מחלקת עסקים, פרימיום אקונומי ותיירים). במהלך עונת החורף 2017/2018  תפעיל אליטליה טיסות לניו יורק, בוסטון, מיאמי וכאמור לוס אנג'לס. הטיסות פתוחות למכירה אצל סוכני הנסיעות, באתר אליטליה ישראל ובמשרדי אליטליה.

מחיר הטיסות מתל אביב ללוס אנג'לס, דרך רומא, הוא החל מ-899 דולר הלוך ושוב במחלקת תיירים. מחיר הטיסה מתל אביב למאלה שבמלדיבים הוא החל מ-755 דולר. הטיסה למאלה תופעל מרומא בימים שלישי, שישי ושבת, תמריא בשעה 21:45 ותנחת במאלה בשעה 11:05 למחרת בבוקר. הטיסה חזרה תמריא מהמלדיביים בימים רביעי , שבת וראשון בשעה 13:10 ותנחת ברומא בשעה 19:30 בערב של אותו היום.

סמטה באתונה
סמטה באתונה. במאי טסו לאתונה 33,7 אלף ישראלים, המהווים עלייה של 43.7% לעומת מאי 2016 (צילום: עירית רוזנבלום)

טיסה יומית לאתונה בהחל מ-165 דולר

מאז המשבר עם טורקיה, החלה התיירות ליוון לצבור תאוצה. לפי נתוני רש"ת, בחודשים ינואר-מאי 2017 נרשמו בין ישראל ליוון קרוב ל-214 אלף תנועות נוסעים – עלייה של קרוב ל-35% ואילו בחודש מאי לבדו כבר ניצבה יוון במקום השמיני בין היעדים המועדפים על הישראלים עם כ-77 אלף תנועות נוסעים – עלייה של 21%.

גם אתונה מככבת אצל הישראלים: בחודש מאי טסו לשדה התעופה של אתונה 33,7 אלף ישראלים, המהווים עלייה של 43.7%.

אליטליה, שהסניף הישראלי שלה מנוהל על ידי אלון נטע, החליטה לנצל את המגמה הזו ותמשיך להפעיל גם בחורף הקרוב, כשהזמרים חוזרים לטברנות, את קו הטיסות הישירות מתל אביב לאתונה, הפועל גם כעת. הטיסות ממריאות מדי יום מתל אביב בשעה 19:45 ונוחתות באתונה בשעה 21:55. ההמראה מאתונה מדי יום בשעה 07:30 ונחיתה בתל אביב בשעה 09:25 בבוקר.

מחיר הטיסה הישירה מתל אביב לאתונה החל מ-165 דולר לטיסה הלוך ושוב, מחיר טוב לכל הדעות.

Monitour ads

2 תגובות

השאר תגובה