אליטליה: כרגע ממשיכים כרגיל

החברה,שחובותיה מגיעים לכמיליארד אירו, מרגיעה את הלקוחות במודעה בפייסבוק. התאחדות הסוכנים בישראל: מבקשים הבהרות מיאט"א. אליטליה בישראל: הטיסות פועלות כסדרן
המודעה של אליטליה בפייסבוק
המודעה של אליטליה בפייסבוק. העובדים מסרבים לתוכנית התייעלות והמדינה נותנת רק קצת אוויר לנשימה
Monitour ads

עדכון. צוות אליטליה בישראל הודיע לסוכני הנסיעות בישראל כי לפי הודעת החברה, תוצאות המישאל שנערך באיטליה בקרב העובדים לגבי ההסכם הראשוני שנחתם בין חברת התעופה והאיגודים המקצועיים, לא ישפיעו לעת עתה על פעילות הטיסות של החברה וטיסות אליטליה פועלות כסדרן.

מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל, חני סובול, פנתה היום לארגון התעופה העולמי IATA בשאלה האם נקטה יאט"א – או בכוונתה לנקוט – פעולות להבטחת כספי הלקוחות והסוכנים.

לדברי מנכ"ל יאט"א בישראל, קובי זוסמן, מתנהלות שיחות עם הנהלת אליטליה בנוגע לצורך לשמור על האינטרסים של סוכני הנסיעות וחברות התעופה האחרות החברות ב-BSP – מערכת הסליקה של משרדי הנסיעות.

אתמול הודיעה אליטליה באמצעות מודעה בעמוד הפייסבוק שלה כי "אליטליה מאשרת כי לעת עתה טיסותיה ופעילותה ממשיכים כסדרם". זאת לאחר שמדי יום מחמיר מצבה הכלכלי ופתרון אינו נראה באופק.

עם זאת, שר הפיתוח הכלכלי של איטליה, קרלו קלנדה, הודיע כי חברת התעופה האיטלקית תקבל הלוואת גישור ממשלתית כדי להשאירה פעילה, בעוד נעשה נסיון להשיג רוכש חדש לחברה.

השר אמר לתחנת רדיו איטלקית כי הלוואה בגובה 300-400 מיליון אירו תספיק כדי לאפשר את המשך פעילותה האווירית של החברה למשך חצי שנה תחת כינוס נכסים. כשנשאל אם חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה מעוניינת לקנות את החברה – שמפסידה בכל יום 1-2 מיליון אירו וחובותיה מגיעים לכמיליארד אירו – השיב: "אני מקווה", ואז הוסיף בזהירות רבה יותר, "יהיה מעניין לבדוק זאת".

אליטליה פועלת בישראל כבר שנים רבות ולא מכבר מונה לה מנהל חדש, אלון נטע. באחרונה פתחה קו בין תל אביב לאתונה ומכרה אליו כרטיסים ב-152 דולר, בנסיון להתחרות בחברות הלואו-קוסט הפועלות מישראל.

עוד ערב חג הפסח הציעה החברה כרטיסים בקו ת"א-ניו יורק ב-557 דולר הלוך ושוב, ת"א-טורונטו ב-651 דולר, ת"א-מילנו ב-246 דולר ות"א-רומא ב-289 דולר.

לאליטליה לקוחות רבים בישראל, כשהיא משמשת אותם בעיקר לטיסות המשך לארצות הברית.

מטוס איירבוס A300-200 של אליטליה
מטוס איירבוס A300-200 של אליטליה. גילם הממוצע של מטוסיה ירד באופן משמעותי. (צילום: יח"צ)

מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל, חני סובול, פנתה היום לארגון התעופה העולמי IATA בשאלה האם נקטה יאט"א – או בכוונתה לנקוט – פעולות להבטחת כספי הלקוחות והסוכנים.

פשטה רגל כבר ב-2008

אליטליה פשטה רגל באוגוסט 2008 ומיד לאחר הליך פשיטת הרגל העניקה ממשלת איטליה לתאגיד הבנקאי האיטלקי  אינטסה-סאו פאולו מנדט לגייס קבוצת משקיעים איטלקיים במטרה לרכוש את חברת התעופה ולהפריט אותה תוך שמירתה כחברה איטלקית. מטרת ממשלת איטליה הייתה למנוע מחברות תעופה זרות להשתלט על חברת התעופה הלאומית האיטלקית.

עתה עלולה חברת התעופה להכריז על עצמה כחדלת פירעון, לאחר שהעובדים דחו עסקה אשר היתה מאפשרת הזרמה של 2 מיליארד אירו בהשקעות מבעלי המניות שלה, אתיחד מאבו דאבי (49%) ותאגיד העסקים האיטלקיים ובהם פיאג'ו, פירלי וקבוצת בנטון, בהנהגת שני הבנקים האיטלקיים, המחזיקים בנתח של 51%.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה