אירופה משיקה תוכנית שיווק המיועדת לסין ולארה"ב

אירופה הבינה שתיירים רואים בה יעד בפני עצמו והיא מתכוונת לשווק את עצמה כיעד לתיירות מסין ומארה"ב. ואילו בעוד הסינים מציפים את העולם, איפה התיירים לסין?
פריז. אירופה תשווק את עצמה, בין השאר, בדגש על התרבות האירופית וכן על שייט נהרות ותיירות קבוצתית. (צילום: joshua williams)
מוזיאון הלובר בפריס. אירופה תשווק את עצמה, בין השאר, בדגש על התרבות האירופית וכן על שייט נהרות ותיירות קבוצתית. (צילום: joshua williams)

אחרי כמה שנים לא-קלות שעברו עליה, אירופה מתעשתת ומתכוונת לשווק את עצמה לתיירות בסין ובארה"ב כ"אירופה" ולא כמדינות נפרדות בתוכנית בשם Partnerships in European Tourism. זו תכלול שמונה כנסים ואירועים לאנשי עסקים (B2B) שיתקיימו במדינות האיחוד האירופי – כולל ביתנים בתערוכות וירידי תיירות – ויופנו אל השוק הסיני ואל השוק האמריקאי.

מתוך הכרה שתיירים בינלאומים רבים רואים באירופה יעד בפני עצמו, התוכנית לא תתמקד במדינות, ערים או אתרים מסויימים, אלא על נושאים ועל מסלולים בעלי עניין למבקר כמו טיולי משפחות, תרבות, קולנוע וטלוויזיה, לייף סטייל ואפילו רומנטיקה.

התוכנית, במימון הנציבות האירופית, תבוצע על ידי קונסורציום שיורכב מכמה גופים אירופים בתחום התיירות כמו ETOA – the European tourism association, הנציבות האירופית לנסיעות וכן ECTAA, the European Association of Travel Agents and Tour Operators.

התוכנית תהיה בעלת משמעות במיוחד לנוכח העובדה ששנת 2018 הוכרזה כשנת התיירות "האיחוד האירופי-סין" (EU-China Tourism Year).

אירוע ההשקה יתקיים ב-19 בינואר 2018 בוונציה שבאיטליה ויכלול בריפינג לסוכנים סינים לגבי השוק האירופי, ואחריו פגישות עם ספקים אירופים. האירוע השני יתקיים בחודש מארס 2018 בברלין שבגרמניה במסגרת יריד התיירות הגדול בעולם ITB, כשיושם דגש על התרבות האירופית וכן על שייט נהרות ותיירות קבוצתית. האירוע השלישי יתקיים באפריל בשנה הבאה בבייג'ינג שבסין, בו יושם דגש על תיירות משפחתית בנסיון לקרוץ לשוק הסיני היוצא.

על פעילויות נוספות בסין ובארצות הברית ייוודע בהמשך.

פירוט התוכנית באתר.

תיירים בעיר האסורה בבייג'ין שבסין. סטגנציה בתיירות אליה. (צילום: עירית רוזנבלום)
תיירים בעיר האסורה בבייג'ין שבסין. סטגנציה בתיירות אליה. (צילום: עירית רוזנבלום)

התיירים הסינים כובשים את העולם – אך מה עם התיירות לסין?

לא רק בישראל יש אי-התאמה בין התיירות היוצאת לנכנסת, כאשר הראשונה כפולה בגודלה מהשנייה. גם הסינים חווים את אותו מצב: בין השנים 2005-2015 גדלה התיירות לסין בקצב של אחוז אחד בשנה בלבד.

התיירים הסינים נחשבים כיום לתורמים הגדולים ביותר לשוק התיירות העולמית, אולם נראה שהענק האסייתי עם 5000 שנות היסטוריה, חסר כוח משיכה מספיק לתיירות בינלאומית.

בשנת 2016 נרשמו 133 מיליון נסיעות של תיירים סינים לחו"ל בעוד בניכוי מבקרים בסין מהונג קונג, מקאו וטאיוואן, נרשמו בסין באותה השנה רק 21.6 מיליון תיירים. "אם לא סופרים את שלוש מדינות המקור הללו, שבהן מספר גדול של תיירים זרים הם למעשה אזרחים סינים המתגוררים בחו"ל – מדובר על מספר תיירים בינלאומיים קטן מאד, שאינו עולה בקנה אחד עם הצמיחה של סין בכלל", טוענים בסין.

חוקר התיירות ליו סימין אמר שהייסוף של היואן לפני 2016 השפיע על השוק, זאת לצד יעדי תיירות מבוססים כמו תאילנד, המציעה שירות טוב יותר וגם משווקת טוב יותר. לאלה נוספו בעיות של הנפקת אשרות לתיירים והבעיות של זיהום אוויר המקבלות סיקור עולמי.

כתבה קודמת על התיירים הסינים:

התיירים הסינים מוציאים בחו"ל כמו תיירי ארה"ב, גרמניה ובריטניה ביחד

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה