איזי ג'ט מקבלת את מטוסי ה-A320neo הראשונים

זהו גם מטוס האיירבוס ה-300 של החברה מדגם 320A * החברה הודיעה על יעד חדש בהפחתת פליטות הפחמן - 72 גרם לנוסע לכל קילומטר, עד שנת 2022
מנכ
מנכ"לית איזי ג'ט על רקע מטוס ה-A320neo המונע במנוע LEAP-1A, בטקס בטולוז שבצרפת. (צילום: יח"צ איזי ג'ט)
Monitour ads

חברת איירבוס סיפקה לאיזי ג'ט את המטוס הראשון מדגם A320neo המונע במנוע LEAP-1A. זהו גם מטוס האיירבוס ה-300 במספר ממשפחת ה-320A שמצטרף לצי המטוסים של איזי ג'ט.

המטוס נמסר בטקס חגיגי שנערך אתמול בטולוז שבצרפת, במעמד מנכ"לית איזי ג'ט קרולין מקול, נשיא הצי המסחרי ומנכ"ל התפעול של איירבוס, פבריס ברג'ייה, והמנכ"ל הבינלאומי של חברת CFM, גאייל מיהיו.

לציון האירוע, עוצב סמל מיוחד עם מוטיב ה A320neo- על גוף המטוס. בהשוואה לדגמים קודמים, ה-NEO טומן בחובו יתרונות סביבתיים ומבצעיים רבים ובהם חיסכון של עד 15 אחוזים בשריפת דלק ובפליטות של דו תחמוצת הפחמן ורמת רעש מופחתת עד כדי 50 אחוזים בהמראה ובנחיתה.

המטוס מצויד במנוע מדגם  LEAP-1A חדיש של חברת CFM והוא מכיל 186 מושבים. מטוס ה-A320neo הראשון של חברת איזי ג'ט ישובץ בשדה התעופה לוטון שבלונדון ויתחיל לפעול בטיסות מסחריות לאמסטרדם, מדריד ואדינבורו ב-16 ביוני.

מנכ"לית איזי ג'ט, קרולין מקול אמרה: "דגם ה-A320neo מהווה שדרוג משמעותי בכל הנוגע ליעילות צי המטוסים שלנו ויאפשר חיסכון בעלות למושב של עד כ-7 אחוזים בהשוואה לדגם הנוכחי, 320A, אשר בעצמו חסכוני בעד 8 אחוזים בהשוואה לדגם 319A. יתרון זה יאפשר לחברת איזי ג'ט להמשיך להציע לנוסעינו ברחבי אירופה את המחירים הנמוכים המוכרים שלנו לטיסות למטרות עסקים ופנאי", ציינה המנכ"לית מקול, "אנו שואפים להפחית עד כמה שניתן את פליטות הפחמן והרעש לסביבה. על ידי שימוש במטוסי איירבוס חדישים והטסתם באופן יעיל, הצלחנו להפחית עד כה את פליטות הפחמן של הטיסות שלנו בשליש, מאז שנת 2000".

החברה עם צי מטוסי ה-A320 הגדולה באירופה

היא הוסיפה כי עם הוספת דגמי ה-A320neo ובעתיד, ה-A321neo, לצי מטוסי החברה, "כאשר באמתחתנו שיפורים בתחום היעילות – איזי ג'ט הציבה לעצמה יעד חדש וקפדני יותר בהפחתת פליטות הפחמן לסך של 72 גרם בשנת 2022. זוהי הפחתה של 10 אחוזים בהשוואה לרמת הפליטות כיום ושיפור של 38 אחוזים מאז שנת 2000. מאז שקיבלנו את המטוס הראשון שלנו ממשפחת ה-A320 בשנת 2003, איזי ג'ט צמחה והפכה להיות למפעילת צי מטוסי ה-A320 הגדולה באירופה, עם 300 מטוסים.

"עם 130 מטוסי NEO שכבר הזמנו, אנחנו למעשה הלקוח הגדול ביותר באירופה של דגם המטוס המהפכני".

מטוס הניאו החדש של איזי ג'ט
מטוס הניאו החדש של איזי ג'ט. מטוס ה-A320neo המונע במנוע LEAP-1A נבחר עד כה על ידי למעלה מ-100 מפעילים מסביב לעולם. (צילום: יח"צ איזי ג'ט)

פבריס ברג'ייה, מנהל התפעול ונשיא החטיבה המסחרית של איירבוס: "איזי ג'ט קיבלה את מטוס האיירבוס הראשון שלה בשנת 2003 ה- A319ceo. 14 שנה מאוחר יותר, איזי ג'ט מקבלת לידיה מטוס בעל מעבר יחיד, מהדור החדש, מדגם A320neo, הראשון מתוך 130, שהוא גם המטוס ה-300 שלה. הצמיחה של איזי ג'ט ממשיכה להיות סיפור הצלחה ראוי לציון ואיירבוס מתכבדת להיות חלק ממנו – כשהיא מעבירה לחברה מטוס חדש מדי שבועיים במשך 14 השנים האחרונות".

גאייל מיהיו, מנכ"ל CFM : "מסירתו של מטוס ה-A320neo הראשון, המונע במנוע  LEAP-1A, לאיזי ג'ט מסמל את הקשר החזק בין איזי ג'ט, איירבוס ו-CFM. איזי ג'ט הינה אחת מחברות הלואו קוסט המובילות באירופה, המטיסה ברחבי היבשת  269 מטוסי איירבוס מצוידים במנועים של CFM.

"איירבוס העניקה לנו את ההזדמנות להכניס לשוק את מנוע ה-LEAP המהפכני, המציע ביצועים משופרים באמצעות יעילות גדולה יותר בצריכת הדלק ופעולה ידידותית יותר לסביבה. מטוס ה-A320neo המונע במנוע LEAP-1A נבחר עד כה על ידי למעלה מ-100 מפעילים מסביב לעולם.
עם למעלה מ-5,000 הזמנות מ-92 לקוחות מאז השקתו בשנת 2010, משפחת ה-A320neo מחזיקה כיום כ-60 אחוזים מהשוק".

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה