איזיג'ט תנצל את הכאוס בעולם התעופה

חברת איזיג'ט שואפת לצמוח ולחזק את מעמדה בנמלי התעופה המרכזיים באירופה, נוכח הכאוס הנוכחי בענף התעופה ובחברות הלואו-קוסט בפרט
איזי ג'ט, מתכוונת להגדיל את הקיבולת שלה ב-6%. (צילום: עירית רוזנבלום)
איזיג'ט מתכוונת להגדיל את הקיבולת שלה ב-6%, לאחר שהגיעה לתפוסות של 95.6%. (צילום: עירית רוזנבלום)
Monitour ads

רק ימים אחדים לאחר התמוטטות חברת הלואו-קוסט הבריטית מונרך ואלפי ביטולי הטיסות של החברה האירית Ryanair, הוציאה חברת תעופת הלואו-קוסט easyJet הבריטית עדכון מסחרי, לפיו בתוכניתה להגדיל את הקיבולת שלה במטוסים ב-6% בשנה הפיננסית הבאה.

החברה גם דיווחה על שיא במספר הנוסעים, שהגיע ל-24.1 מיליון ותפוסת שיא של 95.6% ברבעון השלישי של השנה (יולי-ספטמבר).

לדברי המנכ"לית קרולין מקול, מספר הנוסעים והתפוסה ברבעון האחרון קבעו שיא חדש והרווח במחצית השנייה של השנה היה גבוה במעל 100 מיליון ליש"ט מאשר בקיץ 2016.

"השוק ממשיך להיות מאתגר, ואולם החברה ממשיכה להפעיל את רשת הטיסות החזקה ביותר באירופה והמהומה הנוכחית בענף מספקת לנו הזדמנויות לנצל את חוזקותינו אצל הלקוחות וכן לגדול ולחזק את מעמדנו בשדות התעופה המובילים באירופה עוד יותר", אמרה מקול.

איזיג'ט עשוייה ליהנות מהפסקת הפעילות של מתחרתה מונארך בנמלי התעופה לוטון וגטוויק שבלונדון, כאשר גם אייר ברלין ואליטליה יורדות אל ירכתי הזירה.

מקול אמרה כי הרווח לפני מס בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר היה בין 405-410 מיליון פאונד (530-537 מיליון דולר).

סכום זה מצביע על ירידה של 17% לפחות בשנה לעומת השנה הפיסקלית של 2016, בה עמד הרווח על 495 מיליון פאונד. בעקבות כך חלה ירידה של 1.65% במסחר במניית החברה.

מנכסי אייר ברלין לחברה באוסטריה

איזיג'ט הגישה הצעה לרכישת חלקים מפעילותה קצרת-הטווח של אייר ברלין ובחודש שעבר הודיעו הנאמנים שמונו לאייר ברלין כי יפנו אליה ואל לופטהנזה כרוכשות פוטנציאליות לנכסי חברת התעופה הגרמנית. הם הציבו שלושה שבועות לניהול המו"מ. לפי מקורב לאייר ברלין, החברות מעוניינות בעיקר לרכוש את המקומות השמורים לאייר ברלין בשדה התעופה בדיסלדורף ובטגל שבברלין.

אייר ברלין. הנאמנים הודיעו כי יפנו לאיזיג'ט וללופטהנזה כקונים פוטנציאלים לנכסי חברת התעופה. (צילום: ויקימדיה)
אייר ברלין. הנאמנים הודיעו כי יפנו לאיזיג'ט וללופטהנזה כקונים פוטנציאלים לנכסי חברת התעופה. (צילום: ויקימדיה)

החברה גם הודיעה באחרונה על שירות "איזיג'ט עולמי", המציע טיסות המשך בפריסה עולמית דרך מסוף וירטואלי ודיגיטלי, אשר יציע את חיבוריות בצורה קלה ויעילה יותר.

לאיזיג'ט נוכחות בנמלי התעופה הראשיים של אירופה וב-100 נתיבי התעופה המובילים ביבשת והיא מתעתדת לחתום על הסכמים עם חברות תעופה נוספות, בין היתר עם חברות תעופה במזרח התיכון ובמזרח הרחוק. בנוסף להרחבת שיתוף הפעולה בנמל התעופה גאטוויק שבלונדון, מתכוונת החברה לצרף לשירות שלה נמלי תעופה מובילים אחרים באירופה, בהם מלפנסה במילאנו, ז'נבה, אמסטרדם, דה-גול בפריז וברצלונה.

איזיג'ט קיבלה לא מכבר תעודת מפעיל אווירי (AOC) וכן רישיון הפעלה של חברת תעופה באוסטריה. אישורים אלה איפשרו לה להקים חברת תעופה חדשה – איזיג'ט אירופה (easyJet Europe) – שמרכזה בווינה. כך תוכל להמשיך ולהפעיל טיסות בין מדינות באירופה וכן טיסות מקומיות בתוך המדינות עצמן, גם לאחר שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי, ללא תלות בתוצאות השיחות שמתקיימות בין בריטניה והאיחוד בנוגע להסכמי תעופה.

העובדים וצי המטוסים שפועלים עבור איזיג'ט אירופה ממוקמים ב-27 ממדינות האיחוד ומשנים את מעמדה מחברה בריטית לקבוצת תעופה פאן-אירופית.

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה