אטלס גלובל באה להתחרות

עם טיסות לאיסטנבול, אנטליה ודלמן ומעבר לפעילות בשדה התעופה החדש של איסטנבול - חברת התעופה הטורקית לא חוששת להתחרות בטורקיש איירליינס ובפגסוס על הקו
מטוס של אטלס גלובל. לחברה 16 מטוסי A321-200 של איירבוס. (צילום: חן גלילי)
מטוס של אטלס גלובל. לחברה 16 מטוסי A321-200 של איירבוס. (צילום: חן גלילי)
Monitour ads

שבועיים אחרי שהכריזה על כניסה רשמית לשוק התעופה הישראלי בטיסות סדירות, הודיעה בסוף השבוע (ה') חברת התעופה הטורקית אטלס גלובל, כי החל בחודש הבא, דצמבר, תחל בטיסות יומיות בין נתב"ג לאיסטנבול. זאת לצד כוונה לקיים טיסות לאנטליה ולדלמן.

באירוע חגיגי במלון רויאל ביץ' בתל אביב לרגל ההצהרה, אליה הגיעו נציגים של החברה מטורקיה והוזמנו סוכני נסיעות, נכחו גם שר התקשורת, איוב קרא וכן יו"ר דירקטוריון חברת ממן, המייצגת את אטלס גלובל בישראל, חברת הכנסת לשעבר נחמה רונן.

החברה הטורקית מאמינה בשוק הישראלי ועולה לטיסה שבועית החל מהחודש הבא
החברה הטורקית מאמינה בשוק הישראלי ועולה לטיסה שבועית החל מהחודש הבא

אטלס גלובל, חברת התעופה הטורקית שטסה כבר לישראל בטיסות שכר, החלה לראשונה להפעיל טיסות סדירות מישראל לטורקיה ומשם לעשרות יעדים באירופה בתחילת חודש נובמבר. היא מציעה יעדי המשך פופולריים כמו אמסטרדם, צריך, פריז, לונדון, מילנו, קופנהגן, שטוקהולם ועוד, כמו גם לערים ברחבי טורקיה. זאת בשונה מטורקיש איירליינס, שטסה ליעדים רחוקים כמו ארה"ב והמזרח הרחוק.

טיסת הלוך ושוב מת"א לאיסטנבול בהחל מ-210 דולר

כל הטיסות במחירים משתלמים ביותר ובלוח זמנים נוח וקונקשן שאינו עלה על שעתיים. לדברי נציגי החברה באירוע, בסיס המטוסים שלה הוא באיסטנבול ואטלס גלובל צופה לסיים את שנת 2017 עם 4,5 מיליון נוסעים. הצי שלה צפוי למנות עד סוף השנה 30 מטוסים ומספר היעדים יגיע ל-45 ב-23 מדינות. "אנחנו צמחנו בתקופת המשבר התיירותי בטורקיה והגדלנו את הקיבולת שלנו ל-6,5 מיליון מושבים", אמר. בחודשי חורף הקיבולת יורדת ב-25%.

לחברה כמה הסכמי קוד-שייר ובהם עם אייר פראנס/קל"מ ואייר סרביה והם טסים כאמור ל-45 יעדים, חלקם כאלה שאף חברה אחרת לא טסה אליהם.

לדברי עופר ריינהרדט, מנכ"ל ממן אוויאיישן, נציגתה של אטלס גלובל בישראל, העובדה שבשבועיים הראשונים של פעילות החברה התגלה ביקוש כה גבוה לטיסותיה בקרב סוכני הנסיעות והציבור הרחב, הביא להחלטה לעבור לטיסות יומיות כבר מהחודש הבא.

מרווח של 100 ס"מ בין המושבים במחלקת העסקים

TOLGA TAŞKESEN, מנהל מכירות לאזור המזרח התיכון בחברה, אמר כי המוצר שלהם אינו לואו-קוסט ומחלקת העסקים היא חווייה מהנה, עם מושבי עור ומרווח של 100 ס"מ בין המושבים. באקונומי פלוס קומפורט, המרווח הוא של 77 ס"מ. כמו כן מוצעת לנוסעים ללא תשלום כבודה של עד 30 ק"ג באקונומי פלוס ועד 40 ק"ג במחלקת עסקים. השירות כולל ארוחה חמה וכן שתייה חמה וקרה, כמו גם צ'ק אין מקוצר ומועדף בנמלי התעופה וכניסה ללאונג' המפואר בנמל התעופה באיסטנבול אטאטורק.

החברה מעניקה גם מיילים – הן מיילים רגילים והן מיילים של ביזנס, שחברה יכולה להשתמש בהם, היבט חשוב לקורפורייט.

הטיסות יוצאות מת"א בשעה 6:00 בבוקר ויוצאות מאיסטנבול ב-23:15 בלילה, דבר המאפשר חיבור נוח מאד לטיסות ההמשך ליעדים הרבים.

המחירים הלוך ושוב מת"א לאיסטנבול מ-210 דולר, לאמסטרדם מ-249 דולר,  לציריך מ-279 דולר, לקופנהגן מ-279 דולר, לשטוקהולם מ-219 דולר, לפריז מ-299 דולר, לונדון מ-375 דולר ועוד. כל המחירים כוללים שירות מלא ומיסים. הכרטיסים ניתנים לרכישה אצל כל סוכני הנסיעות הישראליים ובאתר האינטרנט של החברה.

תמונה קבוצתית מהאירוע. במרכז, שר התקשורת, איוב קרא, משמאל עופר ריינהרדט, מנכ"ל ממן אוויאיישן, מימין TOLGA TAŞKESEN , מנהל מכירות לאזור המזרח התיכון בחברה ונציגים נוספים. (צילום: חן גלילי)
תמונה קבוצתית מהאירוע. במרכז, שר התקשורת, איוב קרא, משמאל עופר ריינהרדט, מנכ"ל ממן אוויאיישן, מימין TOLGA TAŞKESEN, מנהל מכירות לאזור המזרח התיכון בחברה ונציגים נוספים. (צילום: חן גלילי)

 "יש עתיד ורוד לטיסות שלנו מישראל"

אטלס גלובל מצטרפת לשתי החברות הטורקיות שכבר פועלות בישראל: טורקיש איירליינס שלה 9 טיסות יומיות וחברת פגסוס, המפעילה שלוש טיסות יומיות. "יש עתיד ורוד לטיסות שלנו מישראל" אמר הנציג הטורקי ולא בכדי: לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, בין החודשים ינואר-ספטמבר 2017, הגיעו לטורקיה 304 אלף תיירים ישראלים, המהווים עליה של 28.4% לעומת אותה התקופה אשתקד.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, בחודשים ינואר-אוקטובר 2017 טסו בין טורקיה וישראל 1,7 מיליון נוסעים, המהווים עליה של 20% לעומת אותה תקופה אשתקד.

הדמייה של נמל התעופה החדש שייפתח באיסטנבול ב-2018. קיבולת שנתית של 200 מיליון נוסעים.. (צילום מהאתר)
הדמייה של נמל התעופה החדש שייפתח באיסטנבול ב-2018. קיבולת שנתית של 200 מיליון נוסעים. (צילום מהאתר)

חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס הטיסה בחודשים אלה כ-850 אלף נוסעים (יוצאים ונכנסים)  – עליה של 9% וחברת פגסוס הטורקית אף היא, הטיסה 515,7 אלף נוסעים – עליה של 46%.

היעדים אליהם טסו הנוסעים הם נמל התעופה אטאטורק באיסטנבול המהווה שער לטיסות-המשך – 777,7 אלף נוסעים – עליה של 12%, אנטליה – 474,2 אלף – עלייה של 27,6% ודלמאן – 50,3 אלף  עלייה של 315%.

הנציגים גם ציינו באירוע כי מטוסי אטלס גלובל יחלו לפעול בשדה התעופה החדש של איסטנבול מנובמבר 2018. עם השלמת השלב הראשון בשנת 2018, יהיה זה הטרמינל הגדול ביותר בעולם תחת קורת גג אחת, עם שטח ברוטו של כמיליון מ"ר ויכולת לשרת 90 מיליון נוסעים בשנה. עם השלמת כל השלבים, שדה התעופה צפוי להיות העמוס ביותר בעולם, עם טיסות ליותר מ-350 יעדים, וקיבולת שנתית של 200 מיליון נוסעים.

השר קרא אמר כי שיתוף הפעולה עם טורקיה חשוב וכי אזרחי טורקיה אוהבים את הישראלים והישראלים אוהבים את הטורקים. לדבריו, אין שלום בלי אינטרס כלכלי וצריך שיתוף פעולה בין הצדדים. "זה המפתח לחסום את הקיצוניים. אני מקווה שהיחסים בין העמים יחזרו להיות טובים. נעשה הכל, ובהצלחה".

Monitour ads

אין תגובות

השאר תגובה